| کد خبر: 252450 |

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تسریع در اجرای پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: جلسات مداوم استانی با هدف تسریع در اجرای تکالیف مقرر در مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان برگزار می شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: جلسات مداوم استانی با هدف تسریع در اجرای تکالیف مقرر در مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان گلستان ، مهدی ملک اظهار کرد: سفر ریاست جمهور به گلستان شانزدهمین سفر استانی ایشان بود که در امور راه و شهرسازی ۱۱ بند مصوبه اصلی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه در جریان این سفر هفت پروژه راهسازی مصوب شد، گفت: تعریض و بهسازی محور کردکوی بندر ترکمن  آق قلا گمیشان، بهسازی راه اصلی آق قلا گنبد، بهسازی راه اصلی رامیان سه راهی شاهرود، تعریض و چهار بانده کردن محور قدیم گرگان به بندرگز، تعریض و بهسازی جاده کلاله مراوه تپه، تکمیل راه اینچه برون  گنبد (جاده نفت) و محور علی آباد  شاهرود جزو پروژه های مصوب سفر هیئت دولت به گلستان است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان تاکید کرد: هم اکنون هیچ پروژه متوقفی در استان وجود ندارد و  تمامی پروژه های راهسازی گلستان فعال است.

ملک ادامه داد: از دیگر مصوبات شانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور، اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از جانب شرکت باز آفرینی شهری وزارت راه وشهرسازی برای تکمیل پروژه موزه وقف و اماکن مذهبی استان گلستان بود.

وی افزود: این پروژه با همکاری بین اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری گرگان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرایی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در این خصوص عقد قرارداد با مشاور ذیصلاح انجام شده پیگیری های لازم جهت تبادل موافقتنامه در دست اقدام است.

ملک ادامه داد:  مشارکت در احداث و تکمیل ۲۷ باب مسکن مربوط به خانوارهای دو معلول به بالا درسال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از دیگر وظایف اداره کل راه و شهرسازی گلستان می باشد که در سفر هیئت دولت به استان به تصویب رسید.

وی افزود: در حال حاضر تامین و واگذاری زمین به انجمن خیرین مسکن ساز مطابق توافق درسنوات گذشته انجام شده که مراتب از طریق انجمن خیرین قابل پیگیری است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: واگذاری زمین برای احداث ساختمان کلانتری درمحدوده منطقه ۱۵گرگان و همچنین اختصاص پنج درصد از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن و ۱۰درصد تسهیلات اشتغال مصوب در سفر برای ایثارگران استان از جمله دیگر موارد مصوب در سفر دکتر رئیسی به گلستان بود.

ملک در خصوص تحویل زمین به جامعه ایثارگری گلستان گفت: با توجه به استعداد ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی در بندر ترکمن و هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی در شهرستان گرگان که تامین زمین آن صورت گرفته، تعداد ۱۵۰ واحد زمین در شهر بندر ترکمن به ایثارگران واگذار و اقدامات مورد نیاز جهت تامین مابقی تعهدات در دست پیگیری است.

گفتنی است تکمیل ساختمان ایستگاه رادار هواشناسی استان (شهر گنبد) وتجهیز ایستگاه های هواشناسی گلستان، تامین مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن درحوزه روستایی، تعمیر و بهسازی ماشین آلات و ادوات راهداری و احداث راه های روستایی از موارد مطرح شده در جلسات پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان می باشد که در دستور کار مدیران استانی قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.