| کد خبر: 252390 |

پیشرفت فیزیکی مسیر ریلی رشت - کاسپین به ۷۲ درصد رسید

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از پیشرفت فیزیکی پروژه ریلی رشت- کاسپین خبر داد و گفت: از ۳۵ کیلومتر خط آهن رشت - انزلی هم اینک ۱۵ کیلومتر آماده شده و ۲۲ کیلومتر دیگر هم تاد کنون عملیات زیرسازی آن به انجام رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از پیشرفت فیزیکی پروژه ریلی رشت - کاسپین خبر داد و گفت: از ۳۵ کیلومتر خط آهن رشت - انزلی هم اینک ۱۵ کیلومتر آماده شده و ۲۲ کیلومتر دیگر هم تاد کنون عملیات زیرسازی آن به انجام رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هادی رحمانی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده اتصال مسیر رشت -کاسپین تا اواخر خرداد سال ۱۴۰۲ برقرار می شود.

پروژه راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی و آخرین بخش از کریدور جنوب به شمال محسوب می شود که می تواند در تجارت کشور و منطقه خاورمیانه، آسیانه میانه و اوراسیا تحولی بزرگ ایجاد کند.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در سال ۸۵ کلید خورد اما از ۸۵ تا ۹۸ فقط سه درصد پیشرفت فیزیکی داشت و عمده کار آن از سال ۹۸ آغاز شده است.

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب های آزاد بین المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

وی همچنین با اشاره به پروژه ریلی رشت - آستارا هم عنوان کرد: با توجه به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی و تاکیدات استاندار گیلان پیگیری ها برای جذب سرمایه گذار خارجی برای این پروژه در حال انجام است، ضمن اینکه مسیر ریلی رشت - آستارا که عملیات اجرایی آن اغاز شده، شتاب می گیرد.

رحمانی در خصوص روند اجرای راه آهن در استان تصریح کرد: فاز مطالعات راه آهن رشت -آستارا به اتمام رسیده و ۱۲ کیلومتر از این مسیر نیز زیرسازی شده و مابقی در حال تملک اراضی است.

به گزارش ایرنا، کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی و استراتژیک مهم برای ترانزیت بار از طریق ایران بین هند، روسیه، کشورهای CIS و شمال اروپا است که تکمیل راه آهن رشت - آستارا حلقه مفقوده این کریدور است.

این مسیر ریلی در ادامه راه آهن قزوین - رشت، مرکز استان گیلان را به منطقه ویژه اقتصادی کاسپین متصل می کند که از نظر مبادلات بازرگانی با کشورهای همجوار منطقه دارای اهمیت ویژه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.