| کد خبر: 252376 |

تیم‌ های امداد و نجات هوایی تشکیل می‌شود

تفاهم نامه همکاری های مشترک میان جمعیت هلال احمر و سازمان هواپیمایی کشوری با حضور روسای دو نهاد به امضا رسید.

تین نیوز

تفاهم نامه همکاری های مشترک میان جمعیت هلال احمر و سازمان هواپیمایی کشوری با حضور روسای دو نهاد به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز ایسنا، پیرحسین کولیوند، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان هواپیمایی کشور و جمعیت هلال احمر که با هدف توسعه همکاری های مشترک انجام شد، با بیان این که فعالیت های هلال احمر، عام المنفعه و بشردوستانه است، گفت: جنس کار هلال احمر از جنس نجات جان بشریت و کاهش آلام بشری است و این خدمات بی حد و مرز است.

کولیوند با اشاره به این که برای ارائه بهتر خدمات به حادثه دیدگان، نیاز به همکاری میان سازمان ها و دستگاه های مختلف با یکدیگر است، گفت: ارائه خدمات به نیازمندان در حوادث و بحران ها با کمک سازمان هواپیمایی کشور، با سرعت بیشتری انجام می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به همکاری مشترک میان این جمعیت و سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم اربعین حسینی گفت: هر زمان که بحران وجود داشته، گره کار با کمک این سازمان حل شده است. در بحران های اخیر در زلزله های خوی، ترکیه و سوریه و در بدترین شرایط پروازها هماهنگ شد و اولین هواپیمایی که در ترکیه و سوریه بر زمین نشست، هواپیمای ایران بود.

در ادامه محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور  نیز گفت: ظرفیت جمعیت هلال احمر بزرگ و میلیونی است که باید از این ظرفیت برای توانمندسازی نیروها و خدمت بیشتر به مردم استفاده کنیم. همچنین تلاش داریم تا بخشی از بار سنگین جمعیت هلال احمر را در راستای خدمت به مردم حادثه دیده را برداریم.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر و سازمان هواپیمایی کشوری در قالب ۹ ماده و به مدت سه سال تنظیم شده است. ارائه آموزش های امدادونجات و کمک های اولیه به پرسنل سازمان هواپیمایی کشور، ارائه پیشنهادات لازم جهت تجهیز ناوگان هوایی به کیف های امدادی مطابق با استانداردهای هوایی و تشکیل تیم های امدادونجات هوایی و زمینی از پرسنل سازمان هواپیمایی کشور از اقداماتی است که جمعیت هلال احمر به عهده دارد.

همکاری در جهت انتقال سریع هوایی نیروهای عملیاتی جمعیت، اقلام و تجهیزات ضروری امداد و نجات و مصدومین ناشی از حوادث و سوانح در شرایط اضطرار ملی و بین المللی، همکاری در جهت گسترش ناوگان هوایی و تشکیل تیم های امدادونجات هوایی و انجام تمرین و مانور هوایی با کمک جمعیت هلال احمر از اقداماتی است که طرف سازمان هوایی کشور در مفاد این تفاهم نامه عهده دار شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.