| کد خبر: 252370 |

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

◄ خط قرمز امور زیربنایی اصفهان مساله آب است

محمد بناییان از تصویب 630 مصوبه در کمیسیون ماده 5 طی 39 جلسه در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی طرح جامع را سند کلی برای توسعه شهر دانست وی همچنین پیشرفت و توسعه یک شهر را منوط به ارائه طرح های جامع و تفضیلی مطابق با استانداردهای روز دنیا دانست و اذعان کرد به دلیل ایجاد شهرهای جدید در اصفهان ما نسبت به سایر کلانشهرها با کمترین حد از معضل حاشیه نشینی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز ،محمد بناییان یاد آور شد که اداره کل راه و شهرسازی استان ها مرکز دبیرخانه کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی و دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی در هر استان می باشد و طی جلسات متعدد در این دبیرخانه ها تغییر کاربری در داخل و خارج حریم هر شهر بررسی و سپس موارد مرتبط با داخل حریم هر شهر در کمیسیون ماده 5 و خارج شهر در کارگروه امور زیربنایی اجرایی می گردد.

وی در این زمینه یادآور شد که امسال در 39 جلسه کمیسیون ماده 5 که برای شهرهای مختلف برگزار شد حاصل آن 630 مصوبه بود و از 7 جلسه برگزار شده برای مسائل خارج از محدوده هر شهر حاصل آن 626 مصوبه بود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خط قرمز این اداره در جلسات کارگروه امور زیربنایی را بررسی طرح ها از نظر میزان مصرف آب و انرژی دانست و گفت ممکن است که یک طرح چند بار به کارگروه بیاید و مورد قبول قرار نگیرد گاهی طرح ها مجبورند بخاطر اینکه تایید کارگروه را بگیرند یک یا چند فرآیند خود را تعدیل یا حذف نمایند.

102 شهر استان اصفهان دارای طرح جامع و تفضیلی مصوب هستند

وی در ادامه گفت: استان اصفهان 114 شهر دارد که از این تعداد 102 شهر دارای طرح جامع و تفضیلی مصوب هستند

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مورد طرح های تفضیلی از سال 98 تا اسفند ماه 1401 چنین گزارش داد:

تعداد 11 طرح تفضیلی تا به امروز از مرحله تصویب در مورد شهرهای چادگان، بهاران، گرگاب، خور، خورزوق، کلیشاد، سودرجان، سفیدشهر، گوگد، گلشهر، رضوان شهر و گلدشت گذشته و به مرحله ابلاغ رسیده است.

15 طرح نیز به تصویب رسیده و در مرحله ابلاغ قرار دارد که شامل شهرهای پیربکران، کوهپایه، دهاقان، فلاورجان، دهق، جوزدان، علویجه، درچه، داران، شاپور آباد، بافران، فرخی، فولادشهر، دستگرد و زاینده‌رود می گردد.

همچنین برای شهرهای شهرضا، خوانسار، قمصر، منظریه، قهجاورستان، گلشن، کرکوند، زیباشهر، افوس، میمه، دامنه، ابریشم، بادرود و برف انبار نیز  15 طرح تهیه شده و آماده ارائه به کمیسیون ماده 5 می باشد.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد که برای برخی از شهرها طرح های تفضیلی با همکاری شهرداری در دو مرحله به اجرا در خواهد آمد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

برای شهرهای اژیه، تودشک، محمدآباد، ورزنه، دولت‌آباد، کمشچه، بویین و میاندشت، عسگران، وزوان، چرمهین، خالدآباد، نیک آباد، طالخونچه، نصرآباد و دیزیچه مجموعا 15 طرح مرحله اول آن تهیه شده است.

و 13 طرح در مرحله دوم می باشد که شامل شهرهای لایبید، ورنامخواست، سمیرم، نجف آباد ، خمینی شهر، اران و بیدگل، گز، اردستان، زواره، محمدآباد، انارک، قهدریجان و گلپایگان می باشد و همچنین علیرغم اینکه بازنگری طرح های تفضیلی غیر معمول است شهر نجف آباد و خمینی شهر دارای طرح تفضیلی جدید و بازنگری شده هستند.

بناییان در ادامه اضافه کرد از 626 مصوبه در هفت جلسه کارگروه استان 389 عدد آن در شش جلسه شورای مدیریت و برنامه ریزی استان به تصویب رسیده این جلسات درگذشته با حضور استاندار و در نبود ایشان با حضور معاون عمرانی برگزار می شد که با الزام در دوسال اخیر که حتما جلسات باید با حضور استاندار برگزار گردد به دلیل مشغله بالای ایشان برگزاری این جلسات محدود و به گروه های کاری به صورت تخصصی واگذار گردید مانند گروه کاری میراث فرهنگی که به بررسی مسائل مربوط به این حوزه می پردازد.

این مقام مسئول اشاره کرد که 70 درصد از پرونده هایی که برای تغییر کاربری به ما مراجعه می کنند مربوط به بخش کشاورزی و کارگروه جهاد کشاورزی می باشد. همچنین گروه های کاری تخصصی در زمینه صنایع، عشایری و روستایی و دیگر کارگروه ها مربوط به موارد داخل و خارج حریم وجود دارد که نتایج به دست آمده در جلسه تلفیق به ریاست معاون عمرانی استاندار نهایی خواهد شد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان در خاتمه به اجرای طرح های هادی برای روستاهایی که به شهر تبدیل می شوند اشاره کرد و گفت: پنج شهر باغشاد، سین، زازران، زیار و طرقرود طرح هادی آن به تصویب رسیده و شهرهای بوستان زر، بیده، فتح آباد، طاد، ده سرخ، اشترجان و مینادشت که اخیراً به شهر تبدیل شده‌اند طرح های هادی آن در حال تحقیق و انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.