| کد خبر: 252248 |

کرایه تاکسی‌ ها در قم بر مبنای مسافت دریافت شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: در بسیاری از کلان شهرها نرخ کرایه تاکسی بر اساس مسافت تعیین و به صورت غیرثابت نرخ گذاری می شود تا کسانی که می خواهند مسیر کوتاه را طی کنند، مجبور به پرداخت هزینه کامل مسیر نشوند، در شهر قم نیز باید این روال صورت گیرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: در بسیاری از کلان شهرها نرخ کرایه تاکسی بر اساس مسافت تعیین و به صورت غیرثابت نرخ گذاری می شود تا کسانی که می خواهند مسیر کوتاه را طی کنند، مجبور به پرداخت هزینه کامل مسیر نشوند، در شهر قم نیز باید این روال صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، روح الله امرالهی در هفتادوسومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با توجه به اختلاف نظرها در مورد افزایش نرخ تاکسی ها اظهار کرد: باید نرخ تاکسی ها نیز بر اساس مسافت تعیین شود تا مشکلات نرخ گذاری را بتوانیم ساماندهی کنیم.

وی با مطرح کردن استفاده از ساختار مسافت در شهرهای دیگر؛ افزود: در بسیاری از کلان شهرها نرخ کرایه تاکسی بر اساس مسافت طی شده تعیین می شود و به صورت غیرثابت نرخ گذاری شود تا کسانی که می خواهند مسیر کوتاه بروند مجبور به پرداخت هزینه کامل مسیر نشوند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: اجرای نرخ یکسان عامل نارضایتی مردم بوده و با اجرای طرح مسافت به افزایش درآمد تاکسی ها نیز کمک می کند، تا تاکسی ها بتوانند از مسیرهای طولانی بهای درستی دریافت کنند.

لزوم پیش بینی تمهیدات حمایتی برای استفاده افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از ناوگان حمل ونقل عمومی

مصطفی ملایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به افزایش بهای نرخ کرایه اتوبوس در سال آینده اظهار کرد: در منطقه پردیسان افرادی تحت پوشش کمیته امداد هستند، که نیاز به مساعدت در این مورد دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای شهرداری این امکان وجود دارد، به تعدادی از این افراد کارت بلیت رایگان داده تا بتوانیم بخشی از مشکلات مالی این گروه را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهرداری در مورد مساعدت می تواند بررسی را انجام دهد و البته همه میدانیم نرخ گذاری ها با کمترین هزینه ها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امسال نرخ ترمیمی برای تاکسی ها نداشته باشیم، زیرا افزایش دوباره قیمت در سال آینده برای جامعه بار روانی خواهد داشت و با رند کردن قیمت ها بسیاری از مشکلات پرداخت کرایه ها را برداریم.

کرایه پایین باعث کاهش تاکسی و متقاضی تاکسی داری در قم شده است

نرجس نیازمند، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به درخواست اعضای شورای ششم مبنی بر افزایش تعداد اتوبوس ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مسیر جمکران و پردیسان اظهار کرد: در منطقه پردیسان نیز برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیاز به افزایش ناوگان داریم.

وی افزایش بهای کرایه تاکسی ها را مورد توجه قرار داد و گفت: هزینه پایین تاکسی ها باعث شده این شغل به صورت شغل جانبی نگاه شده و امروز با کمبود تاکسی در شهر مواجه هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: اگر کرایه تاکسی ها به صورت دومرحله ای باشد، تمایل رانندگان برای کار با تاکسی بیشتر می شود و مردم نیز با توجه به پایین بودن نرخ تاکسی نسبت به تاکسی تلفنی تمایل استفاده از آن را بیشتر دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.