| کد خبر: 251549 |

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خبر داد:

آغاز به کار واحد سیار کنترل کنار جاده ای خودروهای سنگین

اطلاعات سیاهه انتشار سال 1396 شهرداری تهران نشان می دهد که خودروهای دیزل در انتشار سالانه ذرات معلق در شهر تهران سهم 33درصدی داشته و تاثیر بسزایی در تشدید آلودگی هوا دارند.

تین نیوز

اطلاعات سیاهه انتشار سال 1396 شهرداری تهران نشان می دهد که خودروهای دیزل در انتشار سالانه ذرات معلق در شهر تهران سهم 33درصدی داشته و تاثیر بسزایی در تشدید آلودگی هوا دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران شادی مالکی در توضیح این خبر گفت: با عنایت به وضعیت بحرانی آلودگی هوا در فصول سرما و تاثیر آلایندگی خودروهای سنگین در تشدید آن و همچنین بالا بودن عمر میانگین خودروهای سنگین و به طبع عدم ناپایداری این خودروها در حفظ شرایط استانداردهای تعیین شده از لحاظ تولید آلایندگی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در برنامه ای مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به آغاز مجدد طرح کنترل کنار جاده ای خودروهای سنگین از روز پنج شنبه مورخ 29 دی ماه مصادف با روز هوای پاک اقدام نموده است.

در این طرح خودروهای سنگین که در شهر تردد می نمایند به صورت تصادفی متوقف و با استفاده از تجهیزات میزان آلایندگی آن اندازه گیری می شود. در این بررسی، خودروهای آلاینده توسط پلیس راهور جریمه و با کنترل آنلاین معاینه فنی آنان، در صورت صحت معاینه فنی و مردودی در آزمون نسبت به ابطال آن از طریق سازمان راهداری کشور اقدام می گردد.

در همین راستا نیز خودروهای دود زا اعمال جریمه و فک پلاک خواهند شد. گفتنی است در این طرح دو واحد سیار کنترل کنار جاده ای با هدف پایش مستمر و کنترل مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین در شهر تهران راه اندازی و تجهیز گردیده و این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وضعیت مراجعات خودروهای سنگین به مراکز معاینه فنی شهر تهران در ده ماهه سال 1401

مالکی در خصوص وضعیت مراجعات خودروهای سنگین به مراکز معاینه فنی شهر تهران توضیح داد: در ده ماهه سال 1401 ، حدود شش هزار و 748 دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده و در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات کاهش داشته است.

وی در خصوص دلایل مردودی این خودروها افزود: از آمار اعلامی، چهار هزار و 39 دستگاه خودرو سنگین مربوط به مراجعات اول بوده و در این ده ماه نقص مربوط به آلایندگی 571 و همراستایی 40 و دور موتور 257 و تست ترمز 2213 و وضعیت ظاهری 1486 دستگاه خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت جهت اخذ معاینه فنی توسط راکبین آن رفع ایراد گردیده است.در مجموع 55 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نگردیده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده اند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی در توضیح تعداد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین شهر تهران و نحوه فعالیت آنها افزود: شهر تهران از بضاعت سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین بر خوردار بوده که دو مرکز بسیج و جنت آباد در توقفگاه های شرکت واحد برای ناوگان اتوبوس رانی تعبیه گردیده است. ضمنا این مراکز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت7:30 الی 16:15 و در پنجشنبه ها از ساعت 7:30 الی 14:00 فعال هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.