| کد خبر: 251388 |

یک گام تا تأسیس پژوهشکده هوانوردی در پژوهشگاه هواشناسی کشور

در دیدار رئیس سازمان هواپیمایی با رئیس سازمان هواشناسی کشور بر سرعت‌بخشی به فرایندهای پایانی تأسیس پژوهشکده تحقیقات صنعت هوایی و هوانوردی با مشارکت دو سازمان و وزارت راه و شهرسازی تأکید شد.

تین نیوز

در دیدار رئیس سازمان هواپیمایی با رئیس سازمان هواشناسی کشور بر سرعت بخشی به فرایندهای پایانی تأسیس پژوهشکده تحقیقات صنعت هوایی و هوانوردی با مشارکت دو سازمان و وزارت راه و شهرسازی تأکید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی و سحر تاج بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در محل سازمان هواشناسی کشور پیرامون آخرین اقدامات لازم برای تأسیس پژوهشکده هوانوردی دیدار و گفت وگو کردند.

این پژوهشکده با ترکیبی از متخصصان صنعت هوانوردی و هواشناسی تلاش می کند با برقراری ارتباط بین علم و صنعت، ضمن آسیب شناسی این صنعت، برای چالش ها و مشکلات راهکار ارائه کند.

شایان ذکر است بخشی از مهم ترین چشم اندازهای کاری پژوهشکده هوانوردی شامل فعالیت های پژوهشی در حوزه هوانوردی، عملیات هوایی، تولید هواپیماهای بومی، قطعات هواپیما و چرخ بال و پهبادهاست.

به طور کلی برای این پژوهشکده سه گروه پژوهشی «مدیریت توسعه دانش و فناوری طراحی و ساخت هواپیمای تجاری»، «مدیریت توسعه دانش و فناوری تعمیر و نگهداری هواگردها(MRO)» و «مدیریت توسعه دانش و فناوری حمل و نقل هوایی و فرودگاهی» پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور پیش از این شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت خود را  با تأسیس این پژوهشکده اعلام کرده است و مراحل تأسیس آن در فاز ارائه چارت سازمانی، تعیین اعضای هیئت امنا و برخی اقدامات پایانی قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.