| کد خبر: 251337 |

اجرای پروژه ملی آزاد راه حرم تا حرم تسریع شود؛ ضرورت کاهش تصادفات

استاندار سمنان با بیان اینکه اصلاح نقاط حادثه خیز در محورها و شهرها باید در اولویت باشد، گفت: اجرای پروژه ملی آزاد راه حرم تا حرم تسریع شود.

تین نیوز

استاندار سمنان با بیان اینکه اصلاح نقاط حادثه خیز در محورها و شهرها باید در اولویت باشد، گفت: اجرای پروژه ملی آزاد راه حرم تا حرم تسریع شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه یکی از علل آمار بالای تصادفات در حوزه استان وجود نقاط حادثه خیز است، ابراز داشت: اگرچه اصلاح و رفع این نقاط در دستور کار قرار گرفته و تعدادی از آن ها انجام شدند اما شهرداری ها نیز می بایست نسبت به ایمن سازی مکان های حادثه خیز وارد میدان شوند.

وی ضمن بیان اینکه اقدامات صورت گرفته باید به نحوی مؤثر شود که در پایان سال و سه ماهه منتهی به سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل کاهش تعداد تصادفات را شاهد باشیم، افزود: می بایست حوادث اخیر رانندگی به دقت ریشه یابی و در اقدام فوری ایمن سازی نقاط حادثه حیز در دستور کار اجرای فوری قرار گیرد.

استاندار سمنان بابیان اینکه مجموعه اقدامات در شورای راهبردی تصادفات می بایست به افزایش ماندگاری مسافر و کاهش میزان تصادفات جاده ای منتهی شود، ابراز داشت: معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری در سطح استان از طریق نصب تابلوهای اطلاع رسانی و هدایت و راهنمایی مسافران برای بهره مندی از روستاهای هدف گردشگری از دیگر عواملی که به افزایش ماندگاری مسافر کمک می کند.

هاشمی بابیان اینکه اقدامات اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در راستای ارتقا فرهنگ ترافیکی در دستور کار شورای راهبری تصادفات استان و صدا و سیما باید واقع شود، تصریح کرد: برای تسریع اجرای پروژه ملی آزاد راه حرم تا حرم در راستای ارتقا کیفیت راه های استان و کاهش میزان تصادفات جاده ای پیگیری ها در سطح ملی به صورت ویژه در دستور کار باید باشد.

وی تاکید کرد: آمار مربوط به فوت آسیب دیدگان از تصادفات جاده ای در مراکز درمانی و بیمارستانی یکی از آسیب هایی که باید توسط دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود در راستای کاهش این مهم، بررسی و آسیب شناسی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.