| کد خبر: 251019 |

اصلاح هر نقطه پرحادثه چقدر اعتبار می‌خواهد؟

اصلاح هرنقطه پرحادثه به صورت متوسط بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تین نیوز

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از آغاز دور جدید شناسایی و آنالیز نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: اگر بخواهیم همه نقاط پرحادثه و آمارهای مربوط به هزینه مورد نیاز برای اصلاح آن ها را در نظر بگیریم هرنقطه پرحادثه به صورت متوسط بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ۲۰ دی ماه اظهار کرد: اثر ایمنی خودروها در کاهش تلفات و جان باختگان بر کسی پوشیده نیست و بارها پلیس راهور بر این مهم تاکید داشته و با مستندات کامل اعلام شده که تا چه حد ایمنی خودرو در میزان کشته شدن مردم در تصادفات موثر است.
وی اصلاح نقاط پرحادثه را از عوامل موثر در کاهش وقوع تصادفات ترافیکی خواند و افزود: البته نقاط پرحادثه یک تعریف استانداردی دارد  و ما بر این اساس دور جدید شناسایی و آنالیز نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی استان را با همکاری پلیس راه  آغاز کرده و امیدواریم بتوانیم با اصلاح و حذف این نقاط در روند روز افزون تصادفات و واژگونی تاثیر معکوسی داشته باشیم.
صداقت با بیان اینکه ایمن سازی نقاط پرحادثه تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای دارد، گفت: با توجه به بررسی محورهای مواصلاتی استان و بر اساس دستورالعمل جدید پیش بینی می کنیم که با پایان انجام محاسبات، حداکثر به ۲۵ نقطه حادثه خیز برسیم .

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: در صددیم این کار را بر اساس آمار تصادفات به صورت دوره سه ساله تکرار کنیم زیرا روش استانداردی که در دنیا انجام می شود، برهمین مبناست.
وی اظهار کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته اصلاح و ایمن سازی نقاط پرحادثه که اکثراً از تقاطع ها و تداخلات ترافیکی و نواقص هندسی است، اعتباری کلان نیاز دارد و اگر بخواهیم همه نقاط پرحادثه و آمارهای مربوط به هزینه مورد نیاز برای اصلاح آن ها را در نظر بگیریم هرنقطه پرحادثه به صورت متوسط بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان یادآور شد: دستورالعمل جدید برای شناسایی و محاسبه دقیق نقاط پرحادثه به بهترین نحو تدوین شده و  اجرای آن منجر به کاهش تصادفات جاده ای به صورت محسوس خواهد شد اما انتظارمان از همه مسئولان این است که به این دستورالعمل که حاصل کار کارشناسی و بر مبنای استانداردهای دقیق جهانی است، احترام بگذارند و با هم افزایی خود ما را در این موضوع همراهی کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.