| کد خبر: 250992 |

افتتاح چهار ایستگاه جدید مترو در اسفند

چهار ایستگاه مترو در اسفند ماه افتتاح می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل متروی تهران با اعلام موفقیت آمیز بودن تست گرم نیمه میانی خط ۶ مترو، گفت: چهار ایستگاه مترو در اسفند ماه افتتاح می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی با اعلام خبر موفقیت آمیز بودن تست گرم نیمه میانی خط شش مترو، گفت: خط شش مترو به صورت جزیره ای افتتاح شد یعنی بین ایستگاه امام حسین تا تربیت مدرس به طول ۹.۵ کیلومتر اتصال برقرار نبود.

وی با بیان اینکه شب گذشته تست بخش میانی خط شش مترو با موفقیت انجام شد، گفت: حالا می توانیم ارتباط جنوب شرق تهران به شمال غرب تهران را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از این از ایستگاه دولت آباد تا امام حسین در نیمه جنوبی خط 6 مسافران تردد می کردند و از سوی دیگر حد فاصل تربیت مدرس تا ایستگاه ستاری فعال بود و در این بخش سه رام قطار به نوعی حبس شده بودند. چرا که با شبکه کلی مترو ارتباط نداشتند، گفت: شب گذشته حد فاصل ایستگاه تربیت مدرس به سمت امام حسین و بالعکس برق دار شد و تست گرم این مسیر با موفقیت انجام شد و با برق دار کردن این مسیر عملا در فاز ۹۰ درصد پیشرفت، قرار گرفتیم.

هرمزی با بیان اینکه تا پایان سال ایستگاه های ولیعصر، هفت تیر، کارگر و لاله در خط 6 مترو به بهره برداری می رسند، گفت: در سال آینده نیز ایستگاه بهار شیراز و نجات اللهی در بخش میانی خط شش که مرکز شهر را پوشش می دهند، اضافه می شود.

وی افزود: همچنین در سال آینده توسعه شمال غربی این خط از ایستگاه شهید ستاری با پنج ایستگاه به طول ۵.۵ کیلومتر آغاز و به سمت ایستگاه شهدای کن و کوهسار پیش خواهیم رفت و با افتتاح این ایستگاه ها مترو به منطقه ۵ و ۲۲ که خطوط مترو نداشتند نیز وارد می شود.

وی در مورد تامین مالی این خط نیز گفت: در حوزه تجهیزات به ۳۲۰۰ میلیارد تومان احتیاج داریم که ۲۰۰۰ میلیارد تومان با بانک شهر کارسازی شده و تامین مابقی اعتبارات نیز جزو تعهدات شهرداری تهران است که با همت شهردار تهران و معاون مالی این مسئله حل خواهد شد. هر چند که در زمینه اوراق مشارکت نیز منابعی وجود دارد و امیدواریم تکمیل فاز شمالی خط 6 سرعت گیرد.

هرمزی در پاسخ به این سوال که چهار ایستگاه اعلامی چه زمانی افتتاح می شوند، گفت: مهمترین هدف برق دار کردن خطوط بود و بعد از آن که خوشبختانه با موفقیت انجام شد به فاصله کوتاهی چهار ایستگاه اعلامی افتتاح می شوند و امیدوارم در اسفند ماه این چهار ایستگاه ولیعصر، هفت تیر، کارگر و لاله به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.