| کد خبر: 250981 |

افزایش 2 میلیارد لیتری مصرف سوخت مایع در کشور نسبت به سال گذشته

ناترازی گاز در کشور سبب شد، مصرف سوخت مایع را افزایش دهیم و این امر موجب شود که امسال نسبت به سال گذشته حدود دو میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتری مصرف کنیم.

تین نیوز

 معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: ناترازی گاز در کشور سبب شد، مصرف سوخت مایع را افزایش دهیم و این امر موجب شود که امسال نسبت به سال گذشته حدود دو میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتری مصرف کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جلیل سالاری در گردهمایی مدیران حراست شرکت های تابعه که در پالایشگاه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: امروزه نیروگاه ها و خودروهایی که در کشور فعالیت می کنند سهم بالایی از سوخت را به خود اختصاص داده اند به طوری که راندمان انرژی نیروگاه ها در حد ۳۰ درصد است و خودروها نیز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تردد ۱۶ لیتر سوخت مصرف می کنند.

وی با اشاره به برنامه کشور برای تولید یک میلیون خودرو در سال، تصریح کرد: وارد کردن این حجم خودرو به ناوگان تردد کشور مستلزم تولید یک میلیارد لیتر سوخت بیشتر در سال است است و برای تحقق این مهم نیز باید پالایشگاه جدیدی احداث شود که به اعتباری در حدود چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

سالاری بیان کرد: بعد از فروکش کردن کرونا حجم مصرف سوخت در کشور رو به فزونی گذاشت، به طوری که با افزایش ۲۰ درصدی شاهد ۱۰۵ میلیون لیتر مصرف در روز بودیم، از سوی دیگر نیز ناترازی گاز در کشور سبب شد، مصرف سوخت مایع را افزایش دهیم و این امر موجب شود که امسال نسبت به سال گذشته حدود دو میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتری مصرف کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با بیان اینکه روزانه ۹۰۰ تانکر سوخت از بندرعباس به نقاط مختلف کشور حمل می شود، توسعه خطوط انتقال سوخت را ضرورتی برای کشور دانست و عنوان کرد: با برنامه ریزی مدون باید طرح های توسعه ای را پیش ببریم و شرکت های پالایشی باید ۳۰ درصد از سود خود را برای توسعه در نظر بگیرند.

سالاری خاطرنشان کرد: دوران آزمون و خطا در مدیریت گذشته است و باید تصمیماتی که در احکام بودجه ای و نظارت و کنترل می گیریم منطبق بر واقعیت ها باشد چنانچه اجرایی شدن طرح سامانه سپهتن، با این هدف بود که بیش از ۲۰ میلیون لیتر سوخت صرفه جویی کنیم که این امر محقق نشده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.