| کد خبر: 250367 |

سخنگوی وزارت صمت:

وزارت صمت قیمت های کف بازار را قبول ندارد

سخنگوی وزارت صمت خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد در بازار خودرو قیمت‌ سازی ایجاد می‌شود به این معنا که با قیمت های سوری و کاذب می خواهند معاملاتی که عمقی ندارد را انجام بدهند، بنابراین این قیمت ها واقعی نیستند.

تین نیوز

سخنگوی وزارت صمت خاطر نشان کرد: به نظر می رسد در بازار خودرو قیمت سازی ایجاد می شود به این معنا که با قیمت های سوری و کاذب می خواهند معاملاتی که عمقی ندارد را انجام بدهند، بنابراین این قیمت ها واقعی نیستند.

به گزارش تین نیوز به  نقل از ایلنا، امید قالیباف با بیان اینکه خودروهای وارداتی از طریق بورس کالا عرضه خواهند شد، گفت: مطابق با آیین نامه واردات خودرو، باید از طریق بورس کالا خودروهایی وارداتی بفروش برسند در این میان 2 بحث مطرح است؛ نخست، خودروهایی که به صورت فیزیکی وارد می شوند در بورس کالا باید پذیرش شوند که اقدامات پذیرش این خودروها از هفته گذشته آغاز شده است. دوم، اقدام پیش فروش خودروهای وارداتی در بورس کالا است.

وی ادامه داد: خودروهایی که حمل و وارد می شوند و تحویل آنها سه ماه آینده خواهد بود در بورس پذیرش می شوند و می توانند معامله و بفروش برسند.

سخنگوی وزارت صمت با تشریح روند رسیدن به قیمت خودرو وارداتی، تصریح کرد: خودروهای وارداتی یک قیمت پایه دارند که در واقع قیمت ارزی خودروهاست که با قیمت پایه وارد بورس می شوند البته حقوق گمرکی و سود بازرگان باید لحاظ شود و در نهایت در بورس قیمت خودروهای وارداتی کشف خواهد شد.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا خودروهای وارداتی می تواند بازار داخلی را متعادل کنند در حالی که روزانه شاهد افزایش نرخ خودروهای داخلی هستیم؟ گفت: تردید نداشته باشید که چنین خواهد شد چراکه هر عرضه ای بازار را به سمت تعادل پیش خواهد برد. بنابراین افزایش واردات و افزایش تولیدات داخلی به سمت افزایش عرضه حرکت کرده است و به نظر می رسد که اثر قیمت ارز در قیمت خودرو تخلیه شده و بیش از این انتظار افزایش قیمت نداریم.

وی ادامه داد: افزایش عرضه در 3 ماه پایانی سال بازار را مدیریت خواهد کرد و شرایط بازار را بهتر خواهد کرد.

قالیباف با بیان اینکه وزارت صمت اعتقادی به قیمت های خودرو در کف بازار ندارد، گفت: چهارشنبه روز گذشته حدود 2 هزار دستگاه خودرو شاهین و هایما در بورس عرضه شد؛ قیمت این خودروها به صورت میانگین حدود 200 میلیون تومان از قیمت بازار کمتر شد. به نظر می رسد در بازار خودرو قیمت سازی ایجاد می شود به این معنا که با قیمت های سوری و کاذب می خواهند معاملاتی که عمقی ندارد را انجام بدهند، بنابراین این قیمت ها واقعی نیستند.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: عرضه های سنگین در بورس کالا انجام شود و به قیمت واقعی خواهیم رسید؛ بعد از عرضه شاهین در بورس قیمت این دستگاه 14 درصد و هایما 9 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و این اعداد خوب هستند. قیمت هایما در بورس حول و حوش 800 میلیون تومان بود اما قیمت این دستگاه در بازار حول و حوش یک میلیارد تومان خرید و فروش می شد.

وی با بیان اینکه قیمت های کف بازار در نرخ خودرو انحراف ایجاد می کند، افزود: 2 هزار دستگاه هایما با میانگین 9 درصد قیمت رقابتی نسبت به قیمت پایه باید مبنا قرار بگیرد و قیمت هایی که یک شخص و یا یک سایت اعلام می کند از سوی وزارت صمت قابل پذیرش نیست.

به گفته قالیباف؛ مقرر شده است که تا پایان سال 100 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.