| کد خبر: 249213 |

تشدید بارش‌ های امروز در سه استان کشور

تشدید بارش‌ ها در استان‌ های آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شرق لرستان موجب خسارت به زیرساخت‌ ها در روستاهای سردسیر و صعب‌ العبور این مناطق می‌ شود.

تین نیوز
کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران در نوار غربی کشور و دامنه های جنوبی البرز خبر داد و گفت: تشدید بارش ها در استان های آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شرق لرستان موجب خسارت به زیرساخت ها در روستاهای سردسیر و صعب العبور این مناطق می شود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام شرایط جوی برای امروز شنبه پنجم آذر و روزهای آتی توضیح داد: امروز در مناطقی از نوار غربی کشور و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین البرز و تهران رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شرق لرستان بارش ها تشدید می شود که با توجه به این شرایط خسارت به زیرساخت ها به ویژه قطعی برق، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، مسدود شدن محورها و خسارت به صنعت کشاورزی در روستاهای سردسیر و صعب العبور را به همراه دارد.

رفیعی از تداوم بارش ها برای فردا در شمال غرب کشور در استان های کرمانشاه، همدان قزوین البرز خبر داد و گفت: همچنین فردا بعد از ظهر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی دریای خزر را برای فردا مواج و متلاطم اعلام کرد و افزود: در نوار شمالی کشور نیز کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

به گفته رفیعی روز دوشنبه بارش و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: روز سه شنبه با تقویت جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان بارش ها ادامه دارد و از بعد از ظهر سه شنبه ورود سامانه بارشی بعدی را به غرب کشور شاهد خواهیم بود که استان های خوزستان، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و مناطقی از شمال غرب کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرند.

وی آسمان امروز تهران را نیمه ابری گاهی همراه با غبار محلی و بارش باران در ارتفاعات پیش بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۸ درجه خواهد رسید و کمینه دما نیز به ۱۲درج بالای صفر رسید که با ۴ درجه افزایش نسبت به دیروز همراه شد.

رفیعی ادامه داد: فردا هم کمینه دما به ۹ درجه بالای صفر می رسد.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: سردترین مناطق کشور، سیرجان و لاله زار با دمای ۳ درجه بالای صفر در استان کرمان بودند و سربیشه در خراسان جنوبی و دیزین بالا نیز با ۳ درجه بالای صفر از دیگر مناطق سرد کشور شدند.

وی افزود: زراباد در سیستان و بلوچستان با ۳۵ درجه بالای صفر و قصر قند و راسک هم با بیشینه دمای ۳۴ درجه، گرم ترین نقاط کشور در شبانه روز گذشته شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.