| کد خبر: 248660 |

تجهیز راهدارخانه های آذربایجان غربی همزمان با آغاز راهداری زمستانی

گشت های راهداری همیشه باید در مسیرها حضور فعال داشته باشند تا در صورت بروز مشکل برای رفع سریع آن اقدام کنند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه آمادگی برای راهداری زمستانی با حضور جمعی از معاونین و روسای ستادی این اداره کل و روسای شهرستانی ادارات تابعه بر تداوم روحیه جهادی در راهداری زمستانی سال جاری بیش از پیش تاکید کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در آستانه آغاز راهداری زمستانی سال جاری، جلسه ای با حضور مدیرکل، جمعی از معاونان و روسای ستادی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و روسای ادارات شهرستانی تابعه در محل سالن جلسات این اداره کل تشکیل شد.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این جلسه ضمن تاکید بر آمادگی کامل ادارات شهرستانی تابعه برای راهداری زمستانی، تداوم روحیه جهادی در امورات برفروبی و نمک پاشی محورهای مواصلاتی و جلوگیری از مسدودی مسیرها خصوصا راههای اصلی و پرتردد را جزو اولویت های مهم کاری راهداران عنوان کرد.

 وی گفت: تمام شهرستان ها باید ذخیره کافی و لازم از ماسه و نمک داشته باشند تا در ایام بارش برف به مشکل برنخورند و در همین راستا تدابیر لازم برای حمل نمک از معدن نمک در نظر گرفته شده را در اولویت  برنامه های خود قرار دهند.

 این مقام مسئول همکاری و هماهنگی های لازم را با مسئولین محلی و اداره کل جزو ضروریت های لازم روسای شهرستان ها دانست و افزود: در مواقع بحران باید روسای شهرستان ها توانایی مقابله با بحران را با همکاری روسای شهرستان های مجاور و اداره کل داشته باشند تا بتوانند گره های به وجود آمده را حل کنند.

 آرامون اظهار داشت: تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری نیز باید برای ایام برفروبی برنامه ریزی شده باشد و در این ایام نباید مشکلی برای بازگشایی مسیرها از بابت خرابی ماشین آلات راهداری به وجود آید در عین حال می توان در مواقع بحران از ظرفیت ماشین آلات ادارات شهرستانی مجاور و ماشین آلات مرکزی نیز برای برفروبی مسیرهای درگیر برف و کولاک شدید بهره برد.

 وی گفت: گشت های راهداری همیشه باید در مسیرها حضور فعال داشته باشند تا در صورت بروز مشکل برای رفع سریع آن اقدام کنند.

 آرامون همچنین بر تجهیز راهدارخانه ها تاکید کرد و افزود: وجود پتو و جیره خشک جزو نیازهای اساسی راهدارخانه ها است که برای مواقع لزوم و اسکان مسافرین در راه مانده باید پیش بینی لازم انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.