| کد خبر: 247603 |

هزینه ۵۵۰ میلیارد ریالی برای تامین تجهیزات ناوبری مدرن فرودگاه اردبیل

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل با بیان اینکه شرایط اقلیمی و آب و هوایی در چهار ماه اخیر مانع لغو پروازها در فرودگاه اردبیل نشده است، گفت: با نصب سیستم روشنایی و ناوبری جدید لغو پروازها به این فرودگاه ۷۰ درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل با بیان اینکه شرایط اقلیمی و آب و هوایی در چهار ماه اخیر مانع لغو پروازها در فرودگاه اردبیل نشده است، گفت: با نصب سیستم روشنایی و ناوبری جدید لغو پروازها به این فرودگاه ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز، محمد قصابی اظهار کرد: پیشتر شرایط اقلیمی و آب و هوایی سخت منطقه به ویژه در فرودگاه اردبیل باعث لغو پروازها به این فرودگاه می شد که اکنون با اقدامات انجام شده شرایط به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

مدیر کل شرکت فرودگاههای استان اردبیل افزود: با اجرا و تامین زیرساخت های لازم از جمله ترمیم، مرمت و بهسازی باندها و نصب سیستم روشنایی (کت ۲) هم اکنون تا حدود زیادی مشکل لغو پروازها به این فرودگاه کاهش محسوس یافته است به طوری که در چهار ماه اخیر هیچ پروازی به علت شرایط جوی لغو نشده است.

وی گفت: سیستم روشنایی نصب شده در فرودگاه اردبیل برای نخستین بار در کشور از سوی متخصصان داخلی اجرا شده که شامل سیستم کمک ناوبری و روشنایی مجهز به ال ای دی است.   

قصابی با اشاره به اینکه برای سیستم روشنایی (کت ۲) ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر فرودگاه بین المللی شهدای اردبیل با مجهز شدن به این سیستم امکان برقراری پروازها در ساعات مختلف شبانه روز را دارد و  استفاده از این فناوری، باعث شده لغو پروازها  ۷۰ درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه راهکار غلبه بر مشکل اختلال و لغو پروازها در فرودگاه اردبیل در زمان مه آلودگی شدید هوا استفاده از فناوری روز است، بیان کرد: در حال حاضر سیستم های نصب شده در فرودگاه اردبیل به خلبان کمک می کند با فاصله دید تا ۵۰۰ متر هواپیما را بدون مشکل برزمین فرود آورد.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل اضافه کرد: هم اکنون کمبود هواپیما علت اصلی لغو پروازها در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد است.

قصابی ادامه داد: طبق برنامه هر هفته ۵۴ سورتی پرواز از فرودگاه های استان اردبیل به نقاط مختلف کشور دایر است که از این تعداد ۵۰ پرواز به فرودگاه بین المللی شهدای اردبیل و چهار پرواز نیز به فرودگاه پارس آباد انجام می شود.

وی با تقدیر از زحمات استاندار و نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با سرمایه گذاری های صورت گرفته و تامین زیرساخت های لازم هم اکنون فرودگاه اردبیل یکی از بهترین فرودگاه های کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.