| کد خبر: 246788 |

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد:

​رانندگان یزدی تمایلی به حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی جدید ندارند

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان اینکه آمار ثبت نام سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان نسبت به سال ۱۳۹۸ به کمتر از یک سوم رسیده است گفت: رانندگان یزدی تمایلی به حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی ندارند.

تین نیوز
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان اینکه آمار ثبت نام سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان نسبت به سال ۱۳۹۸ به کمتر از یک سوم رسیده است گفت: رانندگان یزدی تمایلی به حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی ندارند.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مهدی فعالی با بیان اینکه برخی از موارد از جمله نرخ کرایه و هزینه استهلاک خودرو موجب عدم تمایل رانندگان به خدمات رسانی شده اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۰۰ خودروی شخصی در سال ۱۳۹۸ برای سرویس مدارس ثبت نام کرده بودند، اما در حال حاضر فقط ۷۰۰ خودرو برای سرویس دهی ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در حال تهیه برنامه ای برای تقدیم کمک هزینه سوخت به سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان است تصریح کرد: با توجه به این موضوع شهروندان علاقمند به این حوزه برای حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی اقدام و نام نویسی کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد ادامه داد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، مسئول صدور مجوز برای خودرو‌ها و شرکت‌های حمل و نقل است که اطلاع رسانی در این زمینه از چند ماه پیش صورت گرفته و کار متقاضیان خودرو‌های شخصی و مینی بوس انجام شده است.

وی افزود: بیشتر مشکلات مرتبط با سرویس‌های مینی بوس حل شده، ولی جلسات با موسسات حمل و نقل تاکنون به نتیجه نرسیده است و در حال رایزنی هستیم.

فعالی تأکید کرد که نرخ جدید سرویس‌های مدارس با توجه به مصوبه شورای شهر مناسب است و نه بسیار گران شده و نه ارزان است تا هر دو طرف راضی باشند.

وی اظهار داشت: نرخ کرایه توسط کارگروه ماده ۱۸ متشکل از آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان همچنین سازمان حمل و نقل تعیین و توسط شورای شهر مصوب شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد بیان داشت: نظارت بر نرخ‌ها برعهده حراست آموزش و پرورش و سازمان تعزیرات است و شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند به این دو بخش گزارش دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.