| کد خبر: 245941 |

◄ ایرلان‌ها زیان‌ده نیستند، زیاده‌خواه هستند

آشفتگی صنعت هوانوردی و شرکت‌های هواپیمایی کشورمان به جایی رسیده که روزی نیست که خبری درباره سانحه، تاخیر، اعتراض مسافران، فرود اضطراری و ... از این صنعت در صدر خبرها قرار نگیرد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس درباره افزایش اعتراضات مسافران در برابر تاخیرات پروازها و ارتباط تمام مشکلات به مسأله تحریم اظهار داشت: معتقدم برخی از موضوعات متوجه شرایط است و باید با نگاه واقع‌بینانه و متناسب با واقعیت‌ها توقع داشته باشیم اما مشکلاتی که اخیرا باعث چنین تنشی بین مسافران و ایرلاین‌ها شده، پیچیده و بزرگ نبودند و امکان مدیریت آنها وجود داشت.

به گزارش تین نیوز، اقبال شاکری تاکید کرد: برای مجلس این موضوع ثابت نشده و مسئولان باید ثابت کنند که این مشکلات به طور کامل به ریشه تحریم‌ها برمی‌گردد و قابل مدیریت نبودند. قبول داریم که عامل درصدی از این مشکلات، تحریم‌ها است و این میزان اثرگذاری تحریم‌ها هم باید با صداقت و متناسب با واقعیت‌‌ها به مردم اطلاع داده شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در هر شرایط نباید به مردم و مسافران بی‌توجهی شود، گفت: مردم از اینکه مشکلات بارعایت حقوق مسافران و با احترام به آنها اطلاع داده شود، ناراضی نخواهند بود و ریشه این تنش‌ها به بی‌اطلاع گذاشتن آنها، عدم پاسخگویی نمایندگان ایرلاین‌ها در بروز مشکلات، عدم جبران خسارت‌های مسافران برمی‌گردد.

شاکری افزود: این وضعیت در حالی است که یکی از مهم‌ترین خطوط حمل و نقل کشور، خط هوایی است و به عنوان تابلوی ورودی وخروجی کشور محسوب می‌شود. بنابراین با چنین اهمیتی انتظار می‌رود که مدیریت این صنعت همتراز با این میزان اهمیت باشد.

وی تاکید کرد: مسئولان نباید با بهانه تحریم‌ها، رفع مشکلات را از سر خود باز کنند و این نهایت بی‌مسئولیتی است که مدیران  با بهانه تحریم از خود سلب مسئولیت کنند و این رفتار را قبول نداریم. درصد بسیار بالایی از مشکلات صنعت هوانوردی قابل مدیریت است و وزیر راه و شهرسازی هم به این موضوع اذعان داشته است.

این عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری با کمک مجلس باید یک بار مشکلات اقتصادی ایرلاین‌ها را برطرف کنند، ادامه داد: یکی از موضوعات، بحث قیمت بلیت است. بارها شاهد آن بودیم که ایرلاین‌ها قیمت بلیت رابالا برده‌اند اما با ورود سازمان و وزارت راه و مجلس قیمت‌ها به قیمت قبل برگشته بنابراین این رفتار نشان می‌دهد این قیمت‌ها واقعی نبودند.

شاکری درباره ادعای ایرلاین‌ها مبنی بر اینکه زیان ده هستند، تاکید کرد : اتفاقا مجلس این موضوع را مورد بررسی قرار داده است. ایرلاینها زیان‌ده نیستند بلکه زیاده ‌خواه هستند.

وی گفت: امیدوارم مدیران ایرلاین‌ها این نوسانات مدیریتی را برطرف کنند و سازمان هواپیمایی باید با اقتدار از منافع و حقوق مسافران حمایت کنند و از سوی دیگر مجلس این آمادگی را دارد که در برابر مشکلات تحریمی از ایرلاین ها حمایت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    اینکه دعوا نداره. صورت های مالی ارلاین ها رو اعلام کنید تا ضرر ده بودن و سود ده بودن اونها معلوم بشه
    این که مبلغ قرار داد فوتبالیست ها نیست که محرمانه باشه!