| کد خبر: 24471 |

مدیرکل گمرک: صادرات استان سمنان به بیش از ۷۸ میلیون دلار رسید

تین نیوز | مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش 15 درصدی ارزش صادرات کالا درنیمه اول سالجاری خبر داد و گفت: دراین مدت بیش از 78 میلیون و 581 هزار دلار انواع کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
 
'علی سعدالدین' گفت: در شش ماهه اول سالجاری 401 هزار و 363 تن کالا شامل سیمان، آند مس، شمش سرب، قرقره کابل مسی، شیر آلات بهداشتی حمام، پودر لباس شویی، مفتول مسی، پروفیل فولادی، کرک و پشم بز و گوسفند، ظروف یکبار مصرف از جنس پلی استایر، پلاستیک فریزر و … از استان سمنان به خارج صادر شده است.
 
وی با بیان اینکه این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه و … صادر شده است افزود: این مقدار صادرات از نظر وزنی 142 درصد و از نظر ارزش دلاری 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.
 
وی متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی از استان سمنان را 194 دلار بیان کرد.
 
مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: در این مدت 17 هزار و 194 تن کالا به ارزش بیش از 30 میلیون و 498 هزار دلار از این گمرک ترخیص شده است.
 
سعدالدین گفت: کالاهای وارداتی شامل ماشین آلات خط تولید، ورق پی وی سی، پنبه شانه نزده حلاجی نشده، الیاف تاپس اکریلیک، آجر سیلیکون، فویل آلومینیم ، مقوا پشت خاکستری ،گاز یخچال، مواد افزودنی رنگ و … است که از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، چین، ژاپن، ازبکستان به این گمرک وارد شده است.
 
مدیرکل گمرک استان سمنان خاطرنشان کرد: این مقدار واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 45 درصد افزایش و از نظر ارزش هفت درصد کاهش دارد و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی نیز یک هزار و 744 دلار بوده است.
 
گمرک استان در سالجاری با احتساب ضمانت نامه ها امسال 63 میلیارد ریال درآمد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش نشان می دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.