| کد خبر: 244072 |

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور:

پروژه ریلی جدید از تهران به سمت جنوب و غرب کشور در دستور کار قرار دارد

معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت: پروژه ریلی جدیدی از تهران به سمت جنوب و غرب کشور در دستور کار قرار دارد که مسیر راه آهن دورود به بروجرد و ملایر در بخشی از آن است.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت: پروژه ریلی جدیدی از تهران به سمت جنوب و غرب کشور در دستور کار قرار دارد که مسیر راه آهن دورود به بروجرد و ملایر در بخشی از آن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباس خطیبی روز چهارشنبه در بازدید بخشی از پروژه راه آهن بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: یکی از وظایفی که در مجموعه شرکت ساخت و توسعه زیر بنایی حمل و نقل کشور در بخش ریلی دنبال می کنیم، تکمیل کریدورهای ریلی اصلی هستند. 
وی اظهار داشت: این مسیر ریلی جدید چند سالی است که پیگیری می شود و ردیف در قانون، مربوط به چند طرح است ولی در مجموع یک کریدور جدیدی در ارتباط با مرکز که از  تهران به سمت جنوب کشور است شکل می دهد.

وی ادامه داد: این مسیر از تهران به سمت همدان و سپس به سمت ملایر و بروجرد و به سمت خرم آباد و دورود است که بخش جدید است که با مشخصات بالا که بخش‌هایی ساخته شده و بخشی در دست ساخت و بخش هایی در حال مطالعه است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت: امروز بازدید بخشی از این پروژه که در محدود دورود به سمت بروجرد ملایر انجام شد که قطعه اول این مسیر را که از روستای دلی آباد در محدود ۳۵ کیلومتری راه آهن - دورود - خرم آباد انعشاب می گیرد و به سمت بروجرد می رود و طول این بخش ۲۷ کیلومتر است که عملیات اجرایی آغاز شد.
خطیبی افزود: پیمانکار در محل اجرای مستقر شده و محل تجهیز را در اختیار گرفته و روند پروژه هر روز بهتر می شود و امیدواریم با حمایتها این عملیات تسریع یابد ولی مشکل اصلی این است که با توجه به حاصلخیزی منطقه، باید در تملک اراضی هماهنگی صورت گیرد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بازدیدی از روند تکمیل پروژه راه آهن دورود به بروجرد و ملایر از نقطه صفر مرزی را شروع کردیم و تجهیز کارگاه نیز بررسی شد.

فاطمه مقصودی افزود: اجرای این پروژه آغاز شده و در مرحله تملک اراضی هستیم که در مرحله بعدی این کار انجام می شود و این پروژه تا اشترینان و از آنجا به ملایر می رود که راه آهن بروجرد سالهاست مطالبه مردمی بوده و قبلا به صورت آنتن دهی بوده ولی الان پروژه کامل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا روز چهارشنبه معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور به همراه فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس و فرماندار بروجرد از محل احداث راه آهن و تجهیز کارگاه این پروژه بازدید کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این طرح بدلیل توازی با آزادراه اراک خرم اباد پل زال اندیمشک ، شکست تجاری فاحش میخورد .


    کامیون ها با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می ایند و قطارها با سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر ! با تاخیر بارگیری و تخلیه.


    این مسیر از نظر تجاری بخاطر وجود آزادراه شکست میخورد . مسیر اصفهان اینده دار تر هست بخاطر بکر بودن و عدم وجود آزادراه از اصفهان چهارمحال و خوزستان ، و وجود معادن در یزد و خواف مشهد

  • ناشناس 0 0

    سلام ، ایشون معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناها ، راه و راه آهن و فرودگاهها هستن ، نه معاون ساخت و توسعه راه آهن !!!

  • حامد 1 0

    کاش به جای نگاه منطقه‌ای و استانی نگاه ملی در ساخت راه آهن مد نظر باشد.