| کد خبر: 241330 |

نوروزگاه ۱۶۲ هکتاری در ابرکوه یزد ایجاد شد

تین نیوز

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابرکوه گفت: نوروزگاه ۱۶۲ هکتاری با هدف معرفی این شهرستان به مسافران نوروزی در بافت تاریخی این منطقه ایجاد شد.

به گزارش تین نیوز، حمید مشتاقیان روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه در مردادماه ۱۳۹۵بافت تاریخی این شهر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید افزود: این نوروزگاه دارای آثار تاریخی شامل سرو ۴۵۰۰ ساله، گنبد عالی، خانه تاریخی پدریسان، خانه آقازاده  امامزاده احمد، یخچال و خانه های قدیمی است.

وی با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از ۱۶ شهر نمونه گردشگری کشور است، افزود: تدین مردم ، وجود جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی منحصر به ‌فرد با قابلیت‌های خاص و شاخص عامل انتخاب و معرفی این شهر است.

این مسئول یاد آور شد: باید تلاش کنیم تا گردشگران داخلی و خارجی بیشتری در این شهر ماندگاری داشته باشند و حتی شب ‌ها را بیتوته کنند.

رئیس میراث فرهنگی ابرکوه بابیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های مهم صنعت گردشگری استان یزد است،خاطرنشان کرد: در این ‌ارتباط ۱۰ کمیته از ۲۵ اسفندماه سال گذشته همچنان در خدمت مسافران است.

وی ادامه داد: در این شهرستان ۳۰ واحد گردشگری هم در زمینه اسکان و پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می کند.

مشتاقیان افزود: این واحدهای خدمات رسان بیشتر شامل ۱۰ واحد بومگردی ، سه اقامتگاه سنتی ، یک خانه مسافر ، ۲ مجتمع بین راهی ، یک رستوران بین راهی  یک واحد اطلاع رسانی به گردشگران و مسافران و  یک آژانس خدمات گردشگری است.

تاکنون ۴۰۰ اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۱۴۵ اثر تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و از این تعداد ۱۲۹ اثر غیرمنقول و ۱۲ اثر ناملموس است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد  - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.