| کد خبر: 240180 |

هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی:

◄ کولاک برف و باران در راه است

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از بارش برف و باران و احتمال کولاک و مه از روز جمعه در برخی مناطق کشور خبر داد.

تین نیوز

 سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی از پنجشنبه شب مورخ  ۲۱ بهمن ماه تا روز شنبه مورخ ۲3 بهمن هشدار داد.

بر اساس این گزارش، نوع مخاطره سامانه اشاره شده، بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و مه بوده و منطقه اثر آن برای روز پنج‌شنبه جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان خواهد بود.

همچنین روز جمعه استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات در استانهای قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و غرب اصفهان درگیر این سامانه می‌شوند.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی منطقه اثر این سامانه بارشی در روز شنبه به لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال فارس و جنوب و غرب اصفهان خواهد رسید.

اثر مخاطره این سامانه لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، افت فشار گاز و تاخیر و احتمال لغو پرواز اعلام شده است.

 اجتناب از سفرهای غیر ضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت برف‌روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی ازتوصیه‌های سازمان هواشناسی در مورد این سامانه بارشی است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.