| کد خبر: 239863 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

◄ ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب به کشور از کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در البرز مرکزی و احتمال سقوط بهمن در این منطقه خبر داد.

تین نیوز

 

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز یازدهم بهمن و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور، جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی شده است که از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب بارش ابتدا درخوزستان، بتدریج چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، شرق لرستان و جنوب اصفهان آغاز می‌شود.

رفیعی ادامه داد: فردا بارش‌ها در استان‌های خوزستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، لرستان، اصفهان، فارس، ایلام، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قم، بوشهر، یزد، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی، شمال کرمان و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان تداوم دارد که در مناطق سردسیر و کوهستانی، بارش‌ها به شکل برف است.

وی توضیح داد: فردا بیشترین بارش‌ها در خوزستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، لرستان، نوار غربی اصفهان و شمال و غرب فارس رخ می‌دهد. روز چهارشنبه نیز خراسان‌رضوی، شمال خراسان‌جنوبی بارش پراکنده دارند که این سامانه بارشی همان روز از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه سامانه بارشی بعدی اواخر روز پنجشنبه از شمال‌غرب به کشور وارد می‌شود، گفت: فردا با توجه به بارش برف که همراه با افزایش وزش سرعت وزش باد خواهد بود احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و مرتفع البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و همچنین احتمال سقوط بهمن هم در مناطق کوهستانی البرز مرکزی وجود دارد.

رفیعی افزود: فردا دمای هوا در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز بین ۵ تا ۸ درجه کاهش خواهد یافت. از فردا تا چهارشنبه به دلیل وزش باد شدید در غرب و جنوب‌غرب خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. همچنین از سه‌شنبه تا پنجشنبه در شرق و جنوب‌شرق، وزش باد شدید است که در برخی مناطق به ویژه شرق کرمان، سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

وی توضیح داد: آب‌های خلیج‌فارس از اواخر وقت سه‌شنبه و طی روز پنجشنبه مواج و متلاطم است. آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و در برخی از ساعت‌ها وزش باد دارد. حداکثر دمای پایتخت امروز به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما روز گذشته در تهران به ۲ درجه بالای صفر رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سردترین نقطه در کشور، بستان آباد و سراب با ۱۷ درجه زیر صفر گزارش شده است و گرم ترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۴ درجه بالای صفر ثبت شد.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.