| کد خبر: 236935 |

◄ افزودن 150 دستگاه ماشین آلات راهداری نو به ناوگان راهداری زمستانی

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تعداد ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری جدید و نو به ناوگان راهداری زمستانی استان‌های سردسیر اضافه شده است.

تین نیوز

 رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان این‌که سامانه بارشی جدید از چند روز گذشته در کشور فعال بود، گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور در اغلب محورهای مواصلاتی کشور، تعدادی از استان‌ها درگیر بارش شدید باران شده و در برخی از محورها بارش برف داشتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون راهداری با بیان این‌که مهم‌ترین محور‌هایی که در چند روز گذشته درگیر بارش برف شده‌اند، محور هراز و محور چالوس بودند، گفت: برخی از محورهای فرعی و ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، تهران و چند استان دیگر شاهد بارش برف بودند که البته شدت بارش به حدی نبود که منجر به انسداد راه‌ها شود.

اکبری با بیان این که امسال طرح آمادگی راهداری زمستانی حدود ۱۵ روز زودتر از سنوات قبل آغاز شد، افزود: این طرح از ۱۵ آبان ماه آغاز شد، در دو هفته گذشته در دو مقطع دیگر هم بارش برف را در محورهای مواصلاتی کشور داشتیم که با پیش‌بینی قبلی و آمادگی راهداران مشکلی به وجود نیامد که امید است در بارش‌های بعدی و با پیش‌بینی‌هایی که انجام شده است، بارش‌های شدیدتری را بدون هیچ مشکلی داشته باشیم.

اکبری با اشاره به این که هدف از خرید ماشین آلات جدید راهداری زمستانی این بود که نمک پاشی به صورت سنتی و دستی در راه‌های شریانی در استان‌های سردسیر کنار گذاشته شود، افزود: تعداد ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری جدید و نو به ناوگان راهداری زمستانی استان‌های سردسیر اضافه شده است، که تعدادی هم به استان‌های گرمسیر اختصاص یافت طوری که کشور به یک وضعیت بسیار خوبی در دستگاه‌های برف‌روب و نمک‌پاش اتوماتیک رسیده است.

وی افزود: به ازای هر ۲۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی یک دستگاه نمک پاش اتوماتیک و برف روب در محورهای مواصلاتی کشور هست که در استان‌های تهران، مازندران و البرز به ازای ۱۲ کیلومتر، یک دستگاه ماشین آلات مکانیزه موجود است.

معاون راهداری گفت: ۱۲ هزار راهدار با حدود ۱۰ هزار راهدارخانه و ۹۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در این طرح مشارکت می کنند که از ۱۵ آبان ماه در گردنه‌ها و نقاط برف‌گیر مستقر هستند و به محض دریافت اطلاعیه‌های هواشناسی و ارسال گزارش به سرپرست‌هایی که مسئولیت هر محور را بر عهده دارند، همکاران راهدار در جاده‌ها حاضر می‌شوند.

اکبری با اشاره به کار جدید بی‌سابقه‌ای که امسال نسبت به یک دهه گذشته انجام شد، گفت: برنامه آموزشی منسجمی برای اپراتورهای ماشین‌آلات برف روبی در کشور تدارک دیده شده است، به طوری که تمام اپراتورهای ماشین‌آلات برف‌روب از یک ماه گذشته تا الان در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند تا کارشان را نسبت به سال‌های گذشته حرفه‌ای‌تر، دقیق‌تر و با برنامه‌ریزی بهتر انجام دهند.

وی با توصیه به کاربران جاده‌ای که قصد تردد در محورهای مواصلاتی کشور را دارند گفت: در سنوات گذشته دستگاه‌های خدماتی وارد عرصه میدان می‌شدند و از آن‌ها درخواست می‌شد که با برنامه‌ریزی‌های درست از انسداد محورها پیش‌گیری کنند که در جای خودش درست بوده است، اما بخش مهمی که کمتر به آن پرداخته شده است، نقش مردم در ارتباط با سفرهای زمستانی است. در سال جاری برنامه‌ای تدارک دیده شده است تا با کمک رسانه‌ها نسبت به بستن زنجیر چرخ در جاده‌های برفگیر از سوی کاربران جاده‌ی توجه ویژه‌ای شود.

وی افزد: در سال‌های گذشته هر جایی را که در جاده‌های مواصلاتی در اثر بارش شدید برف دچار انسداد و گرفتگی و درگیر شدن مردم می‌شدند، اولین نکته مهم نبستن زنجیر چرخ توسط کاربران جاده و سفر زمستانی با عادی انگاری مردم مشابه سفرهای تابستانی، با تفکر این که راهداران در جاده هستند و بقیه دستگاه‌های امدادی در جاده‌ها حضور دارند انجام می‌شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اکبری بیان کرد: نقش مردم و تجهیز وسیله نقلیه به وسایل زمستانی نقش بسیار بی‌بدیلی است و قابل جبران نیست هر چه قدر هم نیروهای راهداری و امکانات در جاده‌ها گسترش داده شوند، اگر در بارش‌های شدید کاربران جاده زنجیر چرخ به همراه نداشته باشند گرفتار انسداد راه و نهایتا منجر به اختلال در عملیات راهداری و امداد رسانی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهندس 1 0

    آن کاری که باید به شرکتهای فنی و مهندس و خدماتی بخش خصوصی واگذار گردد دولت خود آنها را گرفته و هزینه های سرسام آوری را برای دولت ایجاد میکند . ماشین آلات کهنه و هزینه های مازاد بر بدنه دولت و ایجاد حیاط خلوط برای برخی مدیران ماحصل راهداری است . ما باید شرکتهای خدماتی راهی را در ایران تقویت کنیم چنان چه در دنیا این کار شده است . طبق اطلاعات بدست آمده در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیش از 15000 نفر در عرصه راهداری فعالیت دارند که واقعا هزینه بر و خدمات بی کیفیتی هستند .بنده شنیده ام که هز شهرستان دارای سه گریدر و... کنهه هستند که فقط هزینه راه اندازی آنها در فصول سرما میلیارد ها تومان میباشد آنهم برخی مواقع هزینه ها من در آورده و سوری

  • علی 0 0

    سازمان راهداری باید ناظر باشد نه خودش راه باز کن . شرکتهای خصوصی با حداقل هزینه قادر هستند این کار را انجام دهند . داشتن ساختار اداری عریض و طویل برای چه در ایران ایجاد شده است .