| کد خبر: 213796 |

مدیر کل بازرسی استان قزوین خبرداد

◄ ورود اداره بازرسی به طرح کمربندی سبز شهر قزوین

قزوین| سید مرتضی نصری-مدیر کل بازرسی استان قزوین گفت: طرح کمربندی سبز قزوین به دلیل تجاوز به بستر رودخانه و منابع طبیعی استان در دست پیگیری و رصد اداره کل بازرسی و دستگاه قضا قرار دارد.

تین نیوز

 قزوین- سید مرتضی نصری| مدیر کل بازرسی استان قزوین گفت: طرح کمربندی سبز قزوین به دلیل تجاوز به بستر رودخانه و منابع طبیعی استان در دست پیگیری و رصد اداره کل بازرسی و دستگاه قضا قرار دارد

به گزارش تین نیوز عبدالله آقاعلیخانی  به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: ایجاد اصل کمربند سبز نیاز شهر قزوین است ولی با توجه به حاشیه‌های ایجاد شده برای این طرح، در سال گذشته به موضوع تجاوز آن به اراضی منابع طبیعی و بستر رودخانه ورود اولیه داشتیم.

وی افزود: قسمت‌هایی از این طرح با بحث اراضی منابع طبیعی و رودخانه که در قسمت‌های پایانی طرح است تداخل می‌کند که فعلا از نظر اجرا متوقف شده است.

علیخانی اضافه کرد: اصل مصوبه این طرح در شورای برنامه ریزی استان در دو یا سه سال گذشته به تصویب رسیده است و اجرای آن را نیز خود شهرداری قزوین و معاونت عمرانی استانداری قزوین پیگیر هستند و اصرار دارند که این طرح انجام شود.

وی افزود: خود اصل طرح مشکل جدی ندارد ولی اینکه در کجا اجرا شود مشکل دارد و ما درخصوص قسمت پایانی این طرح، یک نامه هشدار ارسال کرده‌ایم که این کار نباید صورت گیرد.

این مسوول گفت:طبق توافق صورت گرفته قرار شده است که قسمت‌های پایانی این طرح که به رودخانه تجاوز می‌کند یا قسمت‌هایی که برخلاف مصالح استان انجام می‌شود متوقف شود و طرح جایگزین داده شود.

علیخانی اضافه کرد: این طرح در قسمتی از حریم رودخانه عبور می‌کند که قرار شده بحث سیلاب و محیط زیست در نظر گرفته شود ولی این قسمت‌های طرح فعلا متوقف است.

مدیر کل بازرسی استان قزوین افزود: نظر ما این بود که در این طرح از ابتدا باید قسمت‌های پایانی پیش بینی می‌شد که متاسفانه در این طرح پیش بینی نشده است و تقریبا به صورت تعهدی این کار را آغاز کرده اند.

وی افزود:مجریان تعهد داده اند که قسمت‌های پایانی را رعایت می‌کنند و این کار اصلا به نظر ما صحیح نیست که به صورت تعهدی انجام شود به همین دلیل قسمت‌های پایانی این طرح که متوقف است همچنان محل مناقشه قرار دارد.

علیخانی گفت: سازمان بازرسی استان، این موضوع را در نامه‌ای به وزارت مسکن و شهرسازی ارسال کرده است و آنها هم به شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام کرده و خود شورای عالی شهرسازی و معماری هم به این قضیه ورود کرده است.

وی اضافه کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری هم نظرات اصلاحی در خصوص این طرح دارند که باید پیگیری و لحاظ شوند و به طور کل این طرح در دست پیگیری و رصد اداره بازرسی و دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی گفت: طرح کمربندی سبز شهر قزوین با قرارداد اولیه ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از شمال تا جنوب قزوین در حال احداث بوده، در حالیکه به دلیل واقع شدن در بستر و حریم رودخانه انتقادات زیادی را در پی داشته است .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.