| کد خبر: 207857 |

بستری‌های کرونا در تهران روزانه رو به افزایش است

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: آمار روزانه بستری های کرونا در تهران رو به افزایش است و این نشان می‌دهد که مردم در تهران توجه لازم را نداشته اند.

تین نیوز

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: آمار روزانه بستری های کرونا در تهران رو به افزایش است و این نشان می‌دهد که مردم در تهران توجه لازم را نداشته اند.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی افزود: مردم در داخل شهر تصور اختراعی از کرونا دارند و تصویر بیمارستان های ما را ندارند. در حالی که اگر حجم بیماران بستری در بیمارستان ها را ببینند و بیماران بدحال را مشاهده کنند، متوجه عمق ماجرا می شوند. در عین حال در اطراف خودمان آگهی های ترحیم را شاهدیم که این نشان می دهد مساله جدی است.

وی با بیان این که متاسفانه تهرانی ها هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند، گفت: کرونا یک بیماری مهلک و بسیار جدی است.

زالی با اشاره به وضعیت کرونا در تهران گفت: به نظر من رسانه ها به اندازه کافی در زمینه کرونا به شکل های مختلفی اطلاع رسانی کرده اند و هشدارهای گروه پزشکی به آحاد مردم منتقل شده است، اما هنوز مردم به اندازه کافی شرایط را جدی نگرفته و حساسیت بسیار مهم این بیماری را درک نکرده اند.

وی با بیان این که کرونا یک بیماری مهلک و بسیار جدی است، گفت: هیچ کس از این ویروس مصون نیست و نمی توان هیچ تضمینی داد که اگر هر فردی امروز به این بیماری مبتلا شد، علامت‌دار باشد، بلکه ممکن است بی علامت باشد.

زالی تاکید کرد: یادمان باشد اگر امروز به ویروس مبتلا شویم، ممکن است آن را به فردی در خانواده یا پدر و مادر سالخورده منتقل کنیم که در آنها شدت بیماری بیشتر خواهد بود.

وی گفت: نظرسنجی ما و آن چه در سطح شهر می‌بینیم، نشان می دهد که متاسفانه کماکان فعالیت ها جاری است و شب عید امسال با سال گذشته هیچ تفاوتی ندارد. در حالی که باید توجه کرد که امسال عید متفاوتی داریم.

زالی با اشاره به صف های تشکیل شده برای خرید آجیل و ...‌ از سوی مردم گفت: باید توجه کرد که مردمی که در موارد غیر ضروری بیرون رفته و در  صف‌های خرید آجیل و ... قرار می گیرند، خودشان را در مهلکه خطر و مرگ قرار می دهند.

وی افزود: این شهامت نیست؛ بلکه به استقبال مرگ رفتن است. ما در جامعه با هر اشتباه می توانیم قربانی ویروس کرونا باشیم و تضمینی نیست که قربانی بعدی نباشیم. بنابراین بحث حیات و جان است و شوخی ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.