| کد خبر: 207643 |

مبتلایان به کرونا در استان سمنان ۴۵۰ نفر شدند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز یکهزار و ۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۱ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۵۰ نفر افزایش یافت

تین نیوز

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز یکهزار و ۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۱ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۵۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور روز گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان را ۴۰۹ نفر عنوان کرده بود و با مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای ۴۱ نفر در شبانه روز گذشته، تعداد مبتلایان به ۴۵۰ نفر رسیده است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ابتدای هفته گذشته آمار دقیق تعداد مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی های کرونا را اطلاع رسانی نمی کنند، شنبه ۱۷ اسفند از سوی این ۲ دانشگاه عنوان شد که از وزارت بهداشت دستور گرفته‌اند تا هیچ گونه اطلاع رسانی در مورد آمارها نداشته باشند.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت که هفته گذشته منتشر شد، استان سمنان در نسبت مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم در رتبه دوم قرار دارد.

ضدعفونی کردن شهرهای استان سمنان و حتی تعدادی از روستاها توسط نیروهای شهرداری، سپاه و گروه های مردمی هم چنین کنترل ورود و خروج با شهرها با تب سنجی و غربالگری از برنامه های مهمی است که این روزها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

مدارس و دانشگاه های این استان نیز به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا پایان سال جاری تعطیل شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.