| کد خبر: 207027 |

◄ تشریح اقدامات کارگروه ویژه مدیریت بحران آسمان (ERP) برای مبارزه با کرونا

شرکت هواپیمایی آسمان از تشکیل کارگروه ویژه مدیریت بحران این شرکت هواپیمایی (ERP) به منظور برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و مدیریت بحران و شیوع ویروس کرونا خبر داد.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی آسمان از تشکیل کارگروه ویژه مدیریت بحران این شرکت هواپیمایی (ERP) به منظور برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و مدیریت بحران و شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی هواپیمایی آسمان، هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا با هماهنگی اداره کل ایمنی و نظام کیفی کارگروه ویژه مدیریت بحران هواپیمایی آسمان (ERP) با شعار «با مدیریت استاندارد بحران ویروس کرونا همه با هم تا شکست کرونا در ایران» به منظور برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و مدیریت بحران و جلوگیری از شیوع کرونا آغاز به کار کرد.

اولین نشست کارگروه ERP سوم اسفندماه ۱۳۹۸ هم‌زمان با فراگیر شدن ویروس کرونا با حضور مدیران و کارشناسان ارشد شرکت هواپیمایی آسمان تشکیل و دستورالعمل ویژه اقدامات مؤثر مدیریت مقابله با ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت مسافران و کادر پروازی فداکار در خط مقدم این رویداد اتخاذ گردید.

بر اساس این گزارش نشست های منظم ERP از سوم اسفندماه در شرکت هواپیمایی آسمان به‌منظور بررسی آخرین اقدامات و اخذ تصمیمات جدید برگزار خواهد شد. همچنین به پیشنهاد قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در وزارت بهداشت ساعت کار کارکنان شرکت کاهش یافته است و به پیشنهاد کارگروه ERP مقرر گردید تا کلیه روش‌های پیشگیری از انتقال ویروس شامل استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، توزیع دستکش یک‌بارمصرف، ارائه کترینگ خشک به مسافران در پروازها، انتشار بروشورهای آموزشی مرتبط، قطع برنامه حضوروغیاب کارکنان از طریق دستگاه الکترونیکی موجود، تعطیلی کلیه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، لغو برنامه‌های رزرو شده کلیه مهمانسراها، قطع پرواز برخی از مسیرهای پروازی به اجرا درآید.

از دیگر تصمیمات کارگروه مدیریت استاندارد بحران هواپیمای آسمان (ERP) شامل تهیه Precaution Kit برای کلیه پروازها، تعیین تیم جهت ضدعفونی کلیه اماکن شرکت اعم از اداری، مالی، بازرگانی، عملیات، فنی، آشیانه‌ها و مهمانسراها در تهران، شیراز و مشهد و ضدعفونی کلیه هواپیماها در تهران و سایر ایستگاه‌ها، اجرای کردن رویه Denied Check-in و Denied Boarding، تهیه تب‌سنج غیر تماسی جهت کنترل درجه حرارت کرو قبل و بعد از هر پرواز، مرور و بررسی دستورالعمل‌های بین‌المللی ازجمله-EASA SIB به شماره-2020_02RI و دستور عمل واکنش در شرایط اضطراری شیوع بیماری واگیردار منتشر شده از طرف انجمن حمل‌ونقل بین‌المللی، یاتا و همچنین دستورالعمل وزارت بهداشت است.

 این گزارش می‌افزاید؛ در حال حاضر کارگروه مدیریت بحران هواپیمای آسمان (ERP) از زمان تشکیل به‌طور منظم و روزانه در مرکز اصلی نظارت بر عملکرد کارگروه اداره کل ایمنی و نظام کیفی و با مدیریت معاونت عملیات برگزار می‌شود

همچنین آخرین توصیه‌های پزشکی و بهداشتی کنترل و مبارزه با ویروس کرونا توسط مدیرکل مرکز پزشکی و طب هوایی و نظارت‌های مربوطه اعلام می‌گردد.

 بر اساس تصمیمات این کارگروه؛ اداره کل ایمنی و کیفی مسئول دریافت گزارش‌ها و پتانسیل‌های خطر در مورد ویروس کرونا از همکاران و مسافران است.

در پایان گزارش می‌افزاید؛ ادارات کل ایمنی و نظام کیفی و مرکز پزشکی و طب هوایی آسمان، تمهیدات لازم برای کنترل و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را از یک ماه قبل از اعلام اپیدمی بیماری مذکور اتخاذ کرده و بروشورهای آموزشی و اقلام بهداشتی و پیشگیری موردنیاز را تهیه کرده بودند و در حال حاضر به طور منظم عملیات ضدعفونی اماکن شرکت و ناوگان حمل‌ونقل هوایی شرکت هواپیمایی کماکان ادامه دارد.

کارگروه ویژه مدیریت بحران هواپیمای آسمان (ERP) با تأکید بر اجرای دقیق مقررات بهداشتی و پیشگیرانه در شرکت هواپیمایی آسمان با آرزوی سلامتی برای تک‌تک هم‌وطنان اعلام کرد کارکنان و کادر پروازی ما، فرزندان ایران اسلامی، در این شرکت همچون سایر هم‌وطنان در کنار سربازان سلامت کشور، خدمتگزار ملت شریف، فداکار و دلسوز بوده و لحظه‌ای از انجام مسئولیت خطیر خود در عبور از این مرحله غافل نشده و تا ریشه‌کنی کامل کرونا در کنار آنان خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.