| کد خبر: 204828 |

بهره‌برداری نزدیک به ۱۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه حمل و نقل

‌مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: در ایام مبارک دهه فجر امسال وزارت راه و شهرسازی ۳۶۸ پروژه را افتتاح خواهد کرد.

تین نیوز

‌مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: در ایام مبارک دهه فجر امسال وزارت راه و شهرسازی ۳۶۸ پروژه را افتتاح خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی قربانی،‌ مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازیدرخصوص پروژه‌های این وزارتخانه که قرار است در دهه فجر ۱۳۹۸ افتتاح شوند، ضمن تبریک این ایام اظهار داشت: در دهه مبارک فجر امسال در حوزه حمل و نقل، مسکن و شهرسازی (بدون در نظر گرفتن مسکن مهر) شاهد افتتاح ۳۶۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۳۵ میلیارد تومان خواهیم بود.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۷۲ پروژه در حوزه حمل و نقل با اعتباری بالغ بر ۱۷۷۹ میلیارد تومان و ۹۳ پروژه در حوزه مسکن و شهرسازی با اعتباری بیش از ۵۵۵ میلیارد تومان است که ۳ پروژه نیز در بخش هواشناسی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان آماده افتتاح خواهد بود.

دبیر کمیته آمار بخشی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهم پروژه‌های قابل افتتاح در بحش‌های حمل و نقل، مسکن و ساختمان در دهه فجر ۱۳۹۸ بیان داشت:‌ اهم پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر امسال شامل احداث ۹۵ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و باند دوم با اعتباری بالغ بر ۲۳۸ میلیارد تومان، احداث، بهسازی و آسفالت ۹۶۲ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان و رفع ۲۸ نقطه (‌مقطع) پرحادثه با اعتباری بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان اشاره داشت.

وی افزود: همچنین در حوزه بندری انجام ۳ پروژه توسعه و تجهیز بنادر با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان را خواهیم داشت و انجام پروژه بهسازی و نوسازی علایم و ارتباطات در ۴۷ ایستگاه ریلی و بهره‌برداری از  مرکز تعمیرات لکوموتیو درمشهد با اعتباری بالغ بر۲۴ میلیارد تومان از اهم پروژه‌هایی است که در حوزه ریلی افتتاح می‌شوند.

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت: انجام ۹ پروژه با هدف توسعه و تکمیل فرودگاه‌های کشور به میزان ۹۵۰۶ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۶۱۳ میلیارد تومان از اهم پروژه‌هایی است که در حوزه هوایی انجام می‌گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: افزود: در شهرهای جدید و حوزه بازآفرینی شهری انجام ۱۰۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۳۴ میلیارد تومان از اهم پروژه‌ها در این بخش به شمار می‌آیند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.