| کد خبر: 188613 |

سرمایه‌گذار خارجی تمایلی برای حضور در بنادر ندارد

یکی از نقاط ضعفی که حوزه سرمایه‌گذاری بنادر دارد عدم تمایل سرمایه‌گذار خارجی برای ورود به این عرصه است.

تین نیوز

 یکی از نقاط ضعفی که حوزه سرمایه‌گذاری بنادر دارد عدم تمایل سرمایه‌گذار خارجی برای ورود به این عرصه است.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، گفت: با بیان اینکه به‌طورقطع بخشی از آن به خود سازمان بازمی‌گردد که سیاست‌های مطلوبی را نتوانسته اجرا کند و بخش دیگر آن وابسته به قوانین سرزمینی ایران است گفت:موضوعات مالیاتی، تأمین اجتماعی، ورود سرمایه و نبود آرامش خاطری که یک سرمایه‌گذار برای ورود و خروج سرمایه و قوانین کار نیاز دارد، جزو موانع اصلی هستند که باعث شده سرمایه‌گذار خارجی ورود پیدا نکند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صما، مسعود پل مه افزود: اگر ما مبحث سرمایه‌گذاری را فقط بخواهیم و انتظار داشته باشیم به سازمان بنادر معطوف کنیم اشتباه است چون در بسیاری از مقولات سازمان بنادر نه نقش تصمیم‌گیرنده و نه مسئولیتی دارد.

پل مه با اشاره به اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران ماتحت عنوان اپراتور یا پایانه‌داران بندری شناخته می‌شوند.گفت:هزینه‌ای تحت عنوان ماده 38 در تأمین اجتماعی لحاظ می‌شود که حاکمیتی بر قراردادهایی که شکل پیمان‌داری دارند، به وجود می‌آورد این‌گونه که طرفین می‌بایست 5 درصد از صورت‌حساب‌ها را اخذ کرده و به تأمین اجتماعی بدهند. درصورتی‌که این اتفاق نیفتد این اعداد و ارقام می‌تواند تا 17 درصد در اشکال اصل و جلیله افزایش پیدا کند.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: در بخش دیگری سرمایه ما در منطقه آزاد یا شرایط ویژه اقتصادی قرار دارد که تابع معافیت‌هایی است ولی این معافیت‌ها را تأمین اجتماعی و سازمان مالیاتی قبول نمی‌کند و سعی در نادیده گرفتن معافیت و قانون و حرکت به سمت وصول حداکثری دارند.

منبع: صما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.