| کد خبر: 186483 |

انعقاد تفاهم نامه "پروژه های شهر هوشمند" در منطقه 3

حاکمیت هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط هوشمند، شهروند هوشمند، زندگی هوشمند و کسب و کار هوشمند از برنامه های حائز اولویت "پروژه های تهران هوشمند" است.

تین نیوز

تفاهم نامه "پروژه های شهر هوشمند" میان شهرداری منطقه 3 و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران منعقد شد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه 3، تفاهم نامه "پروژه های شهر هوشمند"که در 6 بند تنظیم شده است با موضوع پیاده سازی طرح های پایلوت "تهران هوشمند" با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در منطقه 3 با هدف توسعه خدمات شهر هوشمند، ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و خدمات رسانی بهتر به آنها در این منطقه اجرا می شود.

ضمن این‌که حاکمیت هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، محیط هوشمند، شهروند هوشمند، زندگی هوشمند و کسب و کار هوشمند از برنامه های حائز اولویت "پروژه های تهران هوشمند" است.

به گفته ی محمد فرجود مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، تدوین و سیاست‌گذاری خطوط راهبری از وظایف  "شهر هوشمند" است که از اواخر سال 96 به طور جدی آغاز بکار کرده است.

وی با بیان این‌که، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، عمده "پروژه های شهر هوشمند"طی سالهای 98 و 99 در پایتخت اجرایی می شود گفت: در راستای اجرای "پروژه های شهر هوشمند"، قصد داریم تا مصادیق شهر هوشمند را بر حسب اقتضائات هر منطقه از لحاظ کاربری، شرایط اجتماعی و فنی به یک جمع بندی کلی برسانیم.

فرجود ابراز داشت: "پروژه های شهر هوشمند" به دو دسته کلی تقسیم می شود که دسته اول آن شامل سامانه های صورت وضعیت الکترونیکی در حوزه های شهرداری مانند پسماند و شهروندی است و دسته دیگر شامل موضوعات کلی تری درخصوص کسب و کارهای نوآور و دانش بنیانی است که در سطح شهر تهران فعالیت می کنند و ما در قالب اجرای این پروژه می توانیم نسبت به تسری فعالیت هایشان گام های با اهمیتی را برداریم.

وی اظهار داشت: از آنجایی که رویکردهای موجود در پایتخت باید از فعالیت های سخت افزاری به سمت رویکردهای هوشمند نرم افزاری تسری یابد به همین علت سرویس هوشمند را درست کرده و اطلاعاتش را در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.  

در ادامه مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 گفت: در گذشته هنگامی که سخن از دهکده جهانی به میان آمد هیچ کس تصور نمی کرد که این امر به سرعت همه زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد به گونه ای که امروزه شاهد افزایش استفاده از نرم افزارهای هوشمند در حوزه تاکسیرانی هستیم.

وی افزود: شهرداری در دو حوزه ی شهرسازی و خدمات شهری بیشترین ارتباط را با شهروندان دارند،به این صورت که در سطح شهر، حوزه ی خدمات شهری و هنگام مراجعه به شهرداری حوزه شهرسازی با مردم در ارتباط مستقیم هستند به همین علت امیدواریم که با نهادینه شدن "پروژه های شهر هوشمند" ضمن تسری امور شهروندی، مراجعه شهروندان به این دو حوزه کاهش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.