| کد خبر: 182747 |

مقاله/ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻇﺮﻓﯿﺖ و ﺗﻘﺎﺿﺎی ﻧﺸﺴﺖ و ﺑﺮﺧﺎﺳﺖ در ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺨﺘﻠﻒ در ﻓﺮودﮔﺎه ﻣﻬﺮآﺑﺎد

مقاله ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﻮازن ﻇﺮﻓﯿﺖ و ﺗﻘﺎﺿﺎی ﻧﺸﺴﺖ و ﺑﺮﺧﺎﺳﺖ در ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ در ﻓﺮودﮔﺎه ﻣﻬﺮآﺑﺎد و ارزﯾﺎﺑﯽ ﺿﺮورت اﺗﺨﺎذ ﺗﺪاﺑﯿﺮ را مطالعه کنید.

تین نیوز

مقاله ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﻮازن ﻇﺮﻓﯿﺖ و ﺗﻘﺎﺿﺎی ﻧﺸﺴﺖ و ﺑﺮﺧﺎﺳﺖ در ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ در ﻓﺮودﮔﺎه ﻣﻬﺮآﺑﺎد و ارزﯾﺎﺑﯽ ﺿﺮورت اﺗﺨﺎذ ﺗﺪاﺑﯿﺮ  را از اینجا مطالعه  کنید.

در این مقاله ظرفیت ترافیک هوایی در شرایط مختلف عملیاتی در فرودگاه مهرآباد تهران به روش تحلیلی-محاسباتی بدست آمده و سپس با استفاده از اطلاعات واقعی عملکرد فرودگاه در سال 2010 میلادی، نسبت عرضه و تقاضا در شرایط مختلف عملیاتی مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور ظرفیت فرودگاه برای شرایط عملیاتی گوناگون متاثر از شرایط جوی و نیز وجود و یا عدم وجود نظارت راداری در واحد تقرب فرودگاه بر مبنای اطلاعات اخذ شده از واحد مراقبت پرواز این فرودگاه تعیین شده است.

بدین ترتیب مشاهده میشود هماکنون تقاضای استفاده از سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد در شرایط جوی مساعد- که بالاترین ظرفیت را فراهم می نماید- در بسیاری از اوقات برابر با ظرفیت ارایه خدمات است. این وضعیت در صورت وجود عوامل کاهش دهنده ظرفیت نشست و برخاست، ازجمله کاهش میزان دید، بغرنج گردیده و بوضوح مشاهده میشود، نیاز به تعدیل جریان ترافیک و زمانبندی نشست و برخاستها به منظور ایجاد توازن بین ظرفیتو تقاضا ضروری است.

به صورت کلی در حال حاضر فرودگاه مهرآباد در آستانه اشباع ظرفیت نشست و برخاست قرار داشته و این امر ایجاب مینماید تا به منظورجلوگیری از بروز تاخیر، راهکارها و تدابیری به منظور اعمال مدیریت جریان ترافیک هوایی در این فرودگاه اتخاذ گردد .

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.