| کد خبر: 18184 |

یک عضو شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز:

◄ LRT در بازنگری طرح جامع حمل و نقل تهران دیده شود

تین نیوز | یک عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه "مهم ترین مسئله رسیدن به نتیجه بر سر استفاده از LRT میان شورا و شهرداری تهران است"، تاکید کرد: باید در زمان بازنگری طرح جامع حمل و نقل مدهای مترو، تاکسی، اتوبوس، BRT  و LRT با هم دیده شوند.
    
اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به  اظهارات رئیس شورای شهر تهران مبنی بر توسعه  سایر مدهای حمل و نقل ریلی در پایتخت بیان داشت: الان زمان بازنگری طرح جامع حمل و نقل شهر تهران است و باید تمامی مدهای حمل و نقلی از جمله مترو، تاکسی، اتوبوس،BRT و LRT با هم در شهر دیده شوند.

وی افزود: در حال حاضر تمامی مراحل مطالعه، طراحی و نحوه اجرا هفت خط متروی تهران تکمیل و آماده ساخت هستند، اما خطوط 8 و 9 در حال بررسی و مطالعه قرار دارند.  

راه اندازی LRT در همت؟
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه "برخی بزرگراه ها مانند همت برای LRT پیشنهاد شده است،" تاکید کرد: این پیشنهادها به منظور مقایسه با BRT مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت موجود خطوط BRT خاطرنشان کرد: مطالعات و بررسی افزایش خطوط BRT از 9 به 15 خط نهایی و این خطوط مشخص شده اند.

ساخت LRT با مشارکت شرکت های اروپایی
شاکری با توجه به تجربه و سابقه کشورهای اروپایی در ساخت و استفاده از LRT تصریح کرد: برای توسعه LRT مشکلی در برقراری ارتباط با کشورهای اروپایی وجود ندارد و منابع مالی کافی برای انتقال فناوری مورد نظر وجود دارد و مهم ترین مسئله، نتیجه گیری بر سر استفاده از LRT در کریدورهای شهر تهران است.

وی در ادامه بیان داشت: مطالعات اولیه باید از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تهیه و سپس در صحن کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تشریح و در نهایت از سوی کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد که در صورت تایید نهایی، وارد فاز مذاکره برای تامین ناوگان خواهیم شد.

مزایای LRT نسبت به BRT

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به مزایای استفاده از LRT به جای BRT یادآور شد: سطوح اشغال کم، قابلیت استفاده هم زمان از خطوط LRT برای سایر وسایل نقلیه، در حالی که هیچ گونه استفاده دیگری نمی توان از کریدور ویژه مترو و BRT داشت. همچنین LRT سامانه پاک محسوب می شود و هزینه زیرساخت آن بسیار پایین است. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.