| کد خبر: 177129 |

بانک مرکزی ما یه ویژگی خیلی مثبت داره اونم اینکه وقتی یه حرفی میزنه آدم دلش قرص قرص میشه! مثلا اطلاعیه میده که نرخ ارز افزایش پیدا نخواهد کرد و مردمم خیالشون تخت میشه که قراره حداقل دو سه هزارتومنی بره روی قیمت دلار!

تین نیوز

بانک مرکزی: مشکلی برای تأمین ارز ایرلاین‌ها وجود ندارد

بانک مرکزی ما یه ویژگی خیلی مثبت داره اونم اینکه وقتی یه حرفی میزنه آدم دلش قرص قرص میشه! مثلا اطلاعیه میده که نرخ ارز افزایش پیدا نخواهد کرد و مردمم خیالشون تخت میشه که قراره حداقل دو سه هزارتومنی بره روی قیمت دلار! در مورد این خبر هم همینطوره یعنی در بهترین و راستگویانه‌ترین حالت مشکلی برای «تأمین» ارز ایرلاین‌ها ندارن ولی این دلیل نمیشه که برای «تحویل» اون ارز هم مشکلی نداشته باشن! پس الان میتونیم با ضرس قاطع بگیم که به‌زودی ایرلاین‌های سراسر کشور به پیسی میخورن و قیمت بلیت هواپیما به قدری میره بالا که شما برای سه تا سفر هوایی در سال چیزی نزدیک به همون هزینه‌ای که انوشه انصاری برای سفر به فضا کرد رو باید متحمل بشید!

صالحی‌نیا: قیمت تمام شده پراید ۳۷ میلیون تومان است

دیدید طرف به نامزدش کادو میده و بعدش میگه «عزیزم ناقابله! تو ارزشت خیلی بیشتر از این حرفاس»؟ پرایدم واسه مسئولان وزارت صنعت حکم همون نامزده رو داره! یعنی من مطمئنم آقای صالحی‌نیا وقتی داشته اون جمله «قیمت تمام شده پراید ۳۷ میلیون تومان است» رو به زبون میاورده همزمان تو کارخونه سایپا یه دستی به ریو و پراید می‌کشیده و می‌گفته «البته عزیزم تو ارزشت برای من خیلی بیشتر از این حرفاس! ببخشید که نمیتونم بیشتر بگم». حالا بنده کاری به این چیزا ندارم فقط سؤالی که از ایشون میخوام بپرسم اینه که این قیمت ۳۷ میلیون تومن رو با زه بغل حساب کردن یا بدون زه؟!

 

عضو کمیسیون عمران مجلس: طرح نوسازی تاکسی‌ها باید زودتر آغاز شود

این شاید از معدود مواردی باشه که یه مسئولی یه حرفی زده و منِ طنزنویس هم باهاش موافقم! بنظر بنده هم نوسازی تاکسی‌ها باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیره! برای شروع هم نه از خودروی این بزرگواران بلکه از اسکناس‌هاشون باید استارت بزنیم! یعنی پول‌هاشون رو نوسازی کنیم بخصوص دویستی‌ها و پونصدی‌هاشون که اگر بعضیاشون به قدی فرتوت و مستهلک که کسی ندونه فکر میکنه اینا اسکانس‌های زمان قاجارن! خلاصه یا اسکانس‌های راننده‌ها رو نوسازی کنید یا حداقل یه بخشنامه بزنید بهشون بگید این پولی که میدید دست مسافر رو خودتون هم بعدا قبولش کنین!

 

مثلا من خودم دیروز یه کورس تاکسی سوار شدم و یه دوهزارتومنی دادم به راننده اونم یه هزارتومنی پسم داد که ضخامتش از چینیِ نازکِ تنهاییِ سهراب سپهری هم کمتر بود و شما با فوت می‌تونستی پاره پوره‌اش کنی! به راننده گفتم «آقا اینو عوضش کن» ولی قبول نکرد و گفت «مام اینا رو از خود شما می‌گیریم». منم گفتم «خب منم از همکارتون گرفتم» که اونم جواب داد «خب نباید قبول میکردی». منم چیزی نگفتم دیگه، بعد که رسیدیم به مقصد راننده گفت تا فلان‌جا هم میره و منم دیدم هم‌مسیرم باهاش یه کورس دیگه باش رفتم. وقتی که رسیدیم همون هزارتومنی داغون خودش رو خواستم بدم بهش ولی قبول نکرد گفت «این به درد نمیخوره»!

 

بهش گفتم «بابا اینو خودت الان ۱۰ دقیقه پیش به من دادی» و اونم جواب داد «خب نباید قبول میکردی!». خلاصه میخوام بگم این معضل پول کهنه باید حل بشن چون یه چیزی شده تو مایه‌ها مرغ و تخم‌مرغ که معلوم نیست کدومشون اول بوده و پول پاره رو هم معلوم نیست اول یه مسافر داده به یه راننده تاکسی یا اول یه راننده داده به یه مسافر!

اثر:احمدرضا کاظمی


منتشر شده در شماره 185 هفته‌نامه حمل ونقل

منبع: هفته نامه حمل و نقل
خواندنی ها

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین