| کد خبر: 175331 |

◄ تلاش برای تبدیل گرمسار به شهری ریل پایه

موقعیت استراتژیک گرمسار و نزدیکی آن به پایتخت باعث شده تا مکان مناسبی برای کمک به توسعه و ساماندهی پایتخت باشد. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی بابیان این مطلب گفت: اقدامات انجام‌شده و در دست انجام در این شهرستان باعث افزایش موقعیت استراتژیک این شهرستان شده است.

تین نیوز

موقعیت استراتژیک گرمسار و نزدیکی آن به پایتخت باعث شده تا مکان مناسبی برای کمک به توسعه و ساماندهی پایتخت باشد.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب گفت: اقدامات انجام‌شده و در دست انجام در این شهرستان باعث افزایش موقعیت استراتژیک این شهرستان شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی آخوندی در شورای اداری شهرستان گرمسار با اشاره به افتتاح خط سوم راه‌آهن تهران-گرمسار گفت: خط چهارم بین پایتخت و این شهرستان نیز پیشرفت ۸۰ درصدی داشته؛ اما با مشکلات مالی مواجه شده است.

او با تأکید براینکه مهم‌ترین نکته حائز اهمیت شهرستان گرمسار قطار حومه‌ای است گفت: با طراحی این قطار تلاش شده است تا شهرسازی مبتنی بر ریل (TOD) صورت گیرد تا بهبود و رونق اقتصادی و شرایط زندگی را در شهر گرمسار ارتقا بخشد.

وزیر راه و شهرسازی نکته مهم دیگر این شهر را تعریف شهر جدید ایوانکی دانست و افزود: طرح شهر جدید ایوانکی و تأسیس تاکنون توانسته در کمیسیون اجتماعی دولت مصوب شود و هم‌اینک منتظر طرح در هیأت وزیران است. اهمیت این شهر در این است که با توجه به مناطق صنعتی و اشتغال‌زایی موجود در اطراف می‌تواند این شهر را از حالت خوابگاهی به یک شهر پویا و دارای رونق اقتصادی بدل کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.