| کد خبر: 172712 |

رونمایی رجا از امکانات جدید خود در بستر وب

شرکت رجا برای رفاه حال مسافران خود و تسریع در فرآیند تهیه بلیت اقدام به آماده‌سازی بخش «استرداد بلیت اینترنتی»، «کانال‌های اپلیکیشنی فروش بلیت قطار»، «بازسازی و بهسازی دیتا سنتر» و «صدور و کنترل مکانیزه قبض قطار» کرده است.

شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با حضور مدیران ارشد خود، مسئولان هلدینگ هگتا و راه‌آهن ج.ا.ا، از امکانات و تجهیزات جدید خود بر بستر وب رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، طی مراسمی با حضور علی دستجردی مدیرعامل هلدینگ هگتا، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن، محمد رجبی مدیرعامل شرکت رجا هم‌چنین سایر مدیران و مسئولان این مجموعه‌ها، از طرح‌ها و امکانات جدید شرکت رجا رونمایی شد.

رتبه نخست خلاقیت در تهیه امکانات اینترنتی جدید

شرکت رجا به عنوان بزرگترین شرکت ریلی مسافری در کشور که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، نخستین شرکتی است که برای رفاه حال مسافران خود و تسریع در فرآیند تهیه بلیت اقدام به آماده‌سازی بخش «استرداد بلیت اینترنتی»، «کانال‌های اپلیکیشنی فروش بلیت قطار»، «بازسازی و بهسازی دیتا سنتر» و «صدور و کنترل مکانیزه قبض قطار» کرده است.

رجا1

بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی مدیریت فن‌آوری اطلاعات و راهبری سیستم‌های شرکت رجا در این جلسه، فرآیند استرداد اینترنتی بلیت در دی ماه 96 تصویب شد؛ پیاده‌سازی این فرآیند نیز در بهمن ماه سال گذشته انجام و نهایتاً آغاز عملیات اجرایی آن فروردین ماه امسال محقق شد تا بعد از تست اولیه قبل از اطلاع رسانی عمومی، کنترل‌های آخر آن انجام شود.

بر این اساس، ازاین‌پس مسافران برای استراداد بلیت قطار خود در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به سایت رجا و درج سریال و مشخصات بلیت خود، از امکان استرداد اینترنتی بلیت‌ها استفاده کنند. ضمن این‌که افق چشم‌انداز شرکت رجا برای استرداد اینترنتی بلیت‌های خریداری شده، استفاده از همه درگاه‌های بانکی و روش‌های خرید است.

در ادامه این مراسم، پیش از معرفی اپلیکیشن‌های رجا، گزارشی از سیر تحول ارائه بلیت قطارهای مسافری در صنعت ریلی مسافری کشور از سالیان قبل داده شد. طبق این گزارش، تا پیش از سال 1375 شرکت راه‌آهن در ایستگاه‌های خود اقدام به فروش بلیت به مسافران می‌کرد. از این سال تا سال 83 آژانس‌های مسافرتی بلیت قطارهای مسافری را می‌فروختند که با رشد استفاده از اینترنت در ایران، امکان فروش بلیت به صورت اینترنتی فراهم شد. از سال 94 نیز امکان ایجاد تنوع فروش بلیت بر بستر وب فراهم شد و اپلیکیشن‌های تک‌کاره فروش بلیت قطار نیز از سال 95 به امکانات قبلی اضافه شد.

بررسی مزایای استفاده از اپلیکیشن‌های one window از جمله مواردی بود که در این برنامه به آن پرداخته شده بود. این اپلیکیشن‌ها امکان به‌دست آوردن مشتریان جدید، تبلیغات بدون هزینه و مطرح شدن در کسب‌وکارهای استارت‌آپی را فراهم می‌کند.

مهم‌ترین نکته در این حوزه این می‌باشد که ازاین‌پس مسافران امکان تهیه بلیت‌های مسافری را با استفاده از اپلیکیشن شرکت رجا، اپلیکیشن آپ، اپلیکیشن تاپ و اپلیکیشن (780) هف‌هشتاد، اپلیکیشن سکه و به‌زودی اپلیکیشن همراه پلاس بانک ملت، اپلیکیشن پات، اپلیکیشن ایوا و اپلیکیشن نوین‌پی خواهند داشت.

صدور و کنترل مکانیزه قبض قطار امکان دیگری است که شرکت رجا اقدام به آماده‌سازی آن کرده است. با این اقدام تازه، امکان صدور آنلاین قبض قطار برای رییس قطارهای مسافری فراهم شده است. این مسئولان مستقر در ناوگان ریلی، به‌هنگام سفر می‌توانندکلیه قبوض مسافرین و کلی درآمدها را به‌وسیله دستگاهی که به لحاظ کارکردی امکان آنلاین صدور قبض قطار با نشانی بلیت‌ها و مسافران همچنین امکان واریزی حضوری و اینترنتی بهای بلیت‌ها را دارد، انجام دهند.

مزایای استفاده از این سیستم، حذف خطاهای انسانی و کاهش مغایرت‌ها، تسهیل و امکان صدور و پرداخت قبض در یک دستگاه، امکان گزارش‌گیری در اسرع وقت، امکان جابه‌جایی مسافر و امکان پرداخت نقدی و بانکی به‌طور هم‌زمان است.

در پایان این مراسم، شرکت رجا از دیتاسنتر Data center جدید خود بعد از بازسازی و بهسازی کامل رونمایی کرد. این دیتاسنتر که بر اساس استاندارهای روز دنیا طراحی و اجرا شده است مسئولیت فروش تمامی شرکت های مسافری ریلی را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.