| کد خبر: 172662 |

◄ تشریح فعالیت‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز

متوسط تردد جاده‌ای در کشور هر ساعت 500 دستگاه خودرو است که در استان البرز یک هزار و 500 تردد به ثبت رسیده است.

تین نیوز

مدیر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز، اران از جاده کرج-کندوان گفت: محورهای ارتباطی البرز از پرترافیک‌ترین محورهای کشور است و ایمن‌سازی و تعریض جاده‌های استان البرز از برنامه‌های اولویت‌دار استان است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز، مهرداد جهانی افزود: در سال جاری 70 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی راه‌های استان اختصاص‌یافته که 20‌درصد نبست به سال گذشته افزایش دارد.

وی افزود: اکنون عملیات تعریض آزادراه تهران-کرج-قزوین از محدوده گرم‌دره تا مهرشهر کرج در دو خط شمالی و جنوبی در حال انجام است، همچنین تاکنون 70‌درصد حفظ میانی این آزادراه با استفاده از بلوک مفصلی ایمن‌سازی شده است.

جهانی با اشاره به این‌که طرح‌های عمرانی زیادی در محور گردشگری کرج - چالوس در حال انجام است، افزود: طرح‌های تعریض و ایمن‌سازی جاده کرج-چالوس در محدوده سه‌راهی دیزین تا تونل کندوان، همچنین احداث دیوار بتنی به‌جای گاردین در نقاط پرتگاهی و دره‌های عمیق به‌منظور پیشگیری از سوانح احتمالی تا پایان شهریورماه انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز افزود: با توجه به این‌که فصل کاری مناسب برای انجام این عملیات و پروژه‌ها تابستان است، به‌رغم جریان ترافیک، عملیات ایمن‌سازی محور انجام می‌شود.

جهانی افزود: عملیات روکش آسفالت، خط‌کشی، نصب علائم، احداث دیوارهای حفاظتی و همچنین ترمیم گاردیل‌ها در این محور در حال انجام و تاکنون حدود 50‌درصد از محور کرج-کندوان خط‌کشی شده و باقیمانده این عملیات نیز در حال انجام است.

جهانی با اشاره به این‌که از ابتدای مردادماه جاری تاکنون 51 میلیون تردد درراه‌های البرز به ثبت رسیده، گفت: میانگین تردد جاده‌ای در این استان سه برابر متوسط کشوری است.

وی افزود: متوسط تردد جاده‌ای در کشور هر ساعت 500‌دستگاه خودرو است که در استان البرز یک هزار و 500 تردد به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به این‌که تردد جاده‌ای البرز با استفاده از 44 دستگاه تردد شمار به‌صورت لحظه‌ای ثبت می‌شود افزود: سامانه‌های تردد شمار به خاطر وضعیت خاص جاده کرج-چالوس به‌صورت دوطرفه نصب‌شده است که حجم تردد، متوسط سرعت، تخلف و تصادفات را ثبت می‌کند.

در این بازدید عباس صفری معاون راهداری و منصور کیایی معاون فنی و نظارت، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز را همراهی می‌کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.