| کد خبر: 172226 |

◄ احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری مشروط به حضور زنان

ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری و در اختیار قرار دادن دوچرخه‌های اشتراکی از اقدامات خوب شهرداری تهران به شمار می‌آید اما، چنانچه خانم‌ها در آن مشارکت داده نشود به سرانجامی که از آن انتظار می‌رود نخواهد رسید.

تین نیوز

سال‌های زیادی است که شهرداری تهران درصدد است تا با احیای فرهنگ دوچرخه سواری در این کلان‌‌شهر از میزان ترافیک و آلودگی هوا بکاهد اما به هر دلیلی این اتفاق تا به امروز علیرغم تمامی تلاش‌ها نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز یک کارشناس امور شهری با اشاره به فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی و جابه‌جایی بار، گفت: احیای فرهنگ دوچرخه سواری کار چندان سختی نیست اگر زنان را در این کار سهیم کنیم.

سعید کرمانی با پرداختن به نقش زنان در ترویج فرهنگ استفاده از هر نوع وسیله نقلیه و یا مباحث اجتماعی دیگر، افزود: خوشبختانه امروزه مردم تهران به اهمیت استفاده از مد حمل‌ونقلی پاک دوچرخه پی برده و از میان انبوه علاقمندان به خودروهای شخصی کسانی هستند که استفاده از دوچرخه را برای رسیدن به مقاصد نسبتا بلند خود ارجح می‌دانند.

وی با طرح این سوال که باید پرسید چرا دوچرخه‌سواران این روزها در تهران بیش از گذشته شده‌اند؟ یادآور شد: همانگونه که پیش از این نیز به آن اشاره شد این روزها 20 درصد استفاده‌کنندگان از دوچرخه‌های شهرداری، خانم‌ها هستند و مدیریت اکثر خانه‌های دوچرخه نیز به خانم‌ها سپرده شده است.

کرمانی خاطرنشان کرد: ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری و در اختیار قرار دادن دوچرخه‌های اشتراکی از اقدامات خوب شهرداری تهران به شمار می‌آید اما، چنانچه خانم‌ها در آن مشارکت داده نشود به سرانجامی که از آن انتظار می‌رود نخواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.