| کد خبر: 162511 |

◄ (تصاویر) رتبه‌بندی غول‌های هوایی

در این شرکت‌ها ارتقای کیفیت برای جذب مسافر و مشتری محوری در این شرکت‌ها به عنوان یک اصل شناخته شد و همه چیز برای رفاه حال مسافر از خدمات میهمانداری تا دقت در ساعت پرواز و ایجاد امنیت پرواز به صورت یک وظیفه غیرقابل تغییر در آمده است

تین نیوز

شرکت‌های هواپیمایی بزرگ دنیا با داشتن ناوگان‌ عظیم و کارکنان زیادی در سطح دنیا مشغول جابجایی بار و مسافر هستند. بعضی از این شرکت‌ها با سرمایه و ناوگانی کوچک اما با درهایی که به تمام دنیا گشوده بودند فعالیت خود را آغاز کردند. ارتقای کیفیت برای جذب مسافر و مشتری‌محوری در این شرکت‌ها به عنوان یک اصل شناخته شد و همه چیز برای رفاه حال مسافر از خدمات میهمانداری تا دقت در ساعت پرواز و ایجاد امنیت پرواز به صورت یک وظیفه غیرقابل تغییر در آمده است. شاید رمز موفقیت این شرکت‌ها همین انجام تعهدات آنان در برابر هزینه پرداختی مسافر و اعتماد مشتری باشد. در هر حال امروزه این شرکت‌ها در مقام اول حمل مسافر، بزرگی ناوگان، تعدد مقاصد پرواز و در نهایت درآمد حاصل از فروش بلیت و ... قرار گرفته‌اند.

AAAirways02

حمل مسافر

یکی از معیارهای اندازه گیری کوچکی وبزرگی شرکت‌های حمل‌ونقل، تعداد مسافر جابجا شده توسط ناوگان آن شرکت است.

شرکت خطوط هوایی آمریکا (American Airlines) در سال 2016 با جابجایی 198 میلیون مسافر، خطوط هوایی دلتا (Delta Airlines) با 183میلیون مسافر، خطوط هوایی شرق غرب (Southwest Airlines)  با 151میلیون مسافر رتبه های اول تا سوم جهانی را به خود اختصاص دادند. در این میان شرکت خطوط هوایی ترکیه (Turkish Airlines)با 62.8 میلیون مسافر در رتبه نهم جهانی قرار دارد.

Delta-Airlines-front-plane

 

1511899921-NB_Southwest737Max_xxxxbus_JL_01

ناوگان

شرکت خطوط هوایی دلتا (Delta Airlines) با 1330 فروند هواپیما، شرکت خطوط هوایی متحده (United Airlines) 1229 فروند و شرکت خطوط هوایی آمریکا (American Airlines) 947 فروند هواپیما در رتبه‌های اول تا سوم جهان هستند. دو شرکت هواپیمایی چین با نام‌های شرق وغرب ( China Southern Airlines و China Eastern Airlines)  با 515 و453 فروند هواپیما از بزرگ‌ترین شرکت‌های از نظر ناوگان به شمار می‌آیند. ناوگان شرکت خطوط هوایی کانادا (Air Canada) نیز ناوگانی با 404 فروند هواپیما دارد.

163572_152

 

Air-Canada-expands-Spafax-content-contract-wide1

 

20180130T024729Z_1_LYNXMPEE0T04G_RTROPTP_3_CHINAEASTERNRESULTS

پرواز به کشورهای مختلف

در سال 2016 شرکت‌ هوایی که  رتبه برتر در  سفر به کشورهای مختلف دنیا را داشتند به این شرح است. شرکت خطوط هوایی ترکیه (Turkish Airlines) به 106 کشور در رتبه اول و شرکت‌های لوفت‌هانزا (Lufthansa) 83 و شرکت ایرفرانس (Air France) به 78 کشور رتبه‌های دوم و سوم هستند. شرکت خطوط هوایی قطر نیز به 73 کشور پرواز دارد که در رتبه چهارم دنیا قرار گرفته است.

96-08-c07-2426

ایرفرانس

سود شرکت‌ها

طبق آمار سال 2016 شرکت خطوط هوایی آمریکا(American Airlines) با سود 41 میلیارد دلار، شرکت دلتاایر (Delta Airlines) با 40.5 میلیارد دلار و دو شرکت یونایتدایرلاین و کنتینانتال‌ایرلاین پس از ترکیب و تشکیل یونایتدکنتینانتال‌ایرلاین(United Continental Airlines) با 37.5 میلیارد دلار  سه شرکت خطوط هوایی آمریکایی هستند که در رتبه‌های اول تا سوم جهان از نظر درآمد قرار گرفته‌اند. شرکت لوفت‌هانزا (Lufthansa)آلمان  با 35.5 میلیارد دلار در رتبه چهارم  قرار گرفت.

lufthansa2

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.