| کد خبر: 159544 |

◄ «کارتژ» خودرو تشریفاتی روس‌ها + تصاویر

کارتژ خودروی ملی روسیه با سرمایه‌گذاری 12.4 میلیارد روبل تولید و تا اواخر ماه فوریه یا اوایل ماه مارس تحویل مقامات روسی می‌شود.

تین نیوز

کارتژ، خودروی ملی روسیه با سرمایه‌گذاری 12.4 میلیارد روبل تولید و تا اواخر ماه فوریه یا اوایل ماه مارس تحویل مقامات روسی می‌شود.

به گزارش ریانووستی، این خودرو به‌عنوان خودرو اصلی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه مورداستفاده قرار خواهد گرفت. دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه با اعلام این خبر افزود: 16 دستگاه از خودرو کارتژ تا 3 ماه آینده تحویل مقامات روسی خواهد شد. هدف از این پروژه استفاده مقامات بلندپایه روسیه از  خودروهای ساخت داخل به‌جای تولیدات خارجی است.

پروژه طراحی خودرو برای مقامات کشوری روسیه کارتژ نام دارد که از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون ادامه دارد و طراحی خودروها  همگام با پیشرفت جهانی درزمینهٔ فن‌آوری‌های نوین صورت گرفته است.

این پلتفرم چند نوع خودرو سواری لیموزین، مینی‌بوس و شاسی‌بلند را دربر می‌گیرد.

در برنامه جامع روسیه قرار است تا این پلتفرم جدید خودرو علاوه بر استفاده مقامات دولتی، به‌عنوان خودرویی ملی و پیشرفته و نماد روسیه در اختیار تمامی علاقه‌مندان و خریداران در سراسر جهان قرار گیرد.

استفاده از خودرو برای سران کشورها نماد اعتبار دولت، تجسم فن‌آوری و قدرت مهندسی نوآوری در این کشورها است، ازاین‌رو رهبران کشورهای پیشرفته ترجیح می‌دهند تا با خودروهای تولیدی کشور خود سفر کنند.

به‌عنوان‌مثال رئیس‌جمهوری آمریکا از کادیلاک شماره یک، ملکه انگلستان از بنتلی یا رولزرویس، نخست‌وزیر انگلستان از جگوار استفاده می‌کنند، همچنین خودرو دولتی رئیس‌جمهوری فرانسه سیتروئن است، خودرو صدراعظم آلمان آئودی، تویوتا خودرو رسمی نخست‌وزیر ژاپن است و رئیس‌جمهوری چک اشکودا و رئیس‌جمهوری ایتالیا از مازراتی استفاده می‌کنند.

از سال ۱۹۴۸ میلادی رهبران شوروی از لیموزین ZIL/ZIS استفاده می‌کردند، پس از فروپاشی شوروی به دلایل اقتصادی و فنی مقامات روسیه به خودروهای خارجی روی آوردند.

هم‌اکنون خودروی رئیس‌جمهوری روسیه مرسدس بنز اس ۶۰۰ گارد پولمن است که به‌زودی به خودروی تولید داخل در این کشور تغییر می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.