| کد خبر: 158750 |

◄ توقف احتمالی تولید ایرباس A380

هواپیمای ایرباس A380 بیش از 10 سال است که در ایرلاین های مختلف مورداستفاده قرارگرفته و به نظر می‌رسد زمان توقف تولید آن فرارسیده باشد.

تین نیوز

سفارش شرکت هواپیمایی امارات به ایرباس مشخص خواهد کرد که این هواپیمای غول‌پیکر مسافربری ایرباس A380  در خط تولید خواهند ماند یا نه.

هواپیمای ایرباس A380  بیش از 10 سال است که در ایرلاین های مختلف مورداستفاده قرارگرفته و به نظر می‌رسد زمان توقف تولید  آن فرارسیده باشد.

بر اساس گزارش منتشرشده در خبرگزاری رویترز، خط تولید ایرباس A380، این هواپیما را تا اوایل دهه 2020 فعال نگاه خواهد داشت و توقف خط تولید نیز تدریجی خواهد بود.

پروژه طراحی و توسعه A380 حدود 11 میلیارد یورو هزینه دربرداشته است و به‌منظور حمل‌ونقل 500 نفر در نظر گرفته‌شده و بوئینگ 747 را نیز به چالش خواهد کشید.

اما تقاضا برای هواپیما چهارموتوره کاهش‌یافته و اولویت انتخاب با هواپیماهای کوچک‌تر و دو موتوره است که تعمیرات و نگه‌داری آن نیز ساده‌تر و ارزان‌تر است.

شرکت هواپیمایی امارات مجموعاً 142 فروند A380 به ایرباس سفارش داده که بیش از 100 فروند از آن‌ها را دریافت کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در نمایشگاه هوایی دبی جلساتی با شرکت ایرباس برای سفارش 36 فروند A380 دیگر به ارزش 16 میلیارد یورو انجام شد ولی دقیقا روشن نیست که گفتگوهای مذکور به سفارش قطعی ختم شود یا نه.

بااین‌وجود که شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز تمایل به خرید از ایرباس دارد ولی ایرباس اعلام کرده که بدون وجود سفارش‌های قابل‌توجه شرکت امارات، تمایلی به ادامه تولید نخواهد داشت.

شرکت ایرباس حداقل به 30 فروند سفارش قطعی دیگر نیاز دارد تا خط تولید A380 را تا 10 سال دیگر فعال نگاه دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.