| کد خبر: 156516 |

◄ توقف مترو اسلام‌شهر در ایستگاه «صفر»

قرار بود بودجه کمی به ساخت مترو اسلام‌شهر در ادامه خط 3 مترو تهران اختصاص پیدا کند که خبری از تامین اعتبار آن در دست نیست.

تین نیوز

با رشد روز افزون جمعیت و افزایش ترددهای شهری و استفاده از وسایل حمل‌ونقل، موضوع ترافیک روزانه معابر و راه‌های دسترسی شهروندان از منزل تا محل کار به یک معضل جدی و یکی از چالش‌های قابل توجه مجموعه مدیریت شهری و دولت‌ها تبدیل شده است امابا این وجود، مترو به عنوان یکی از مدهای حمل‌ونقلی بیش از همیشه مورد نظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، توسعه مترو در تهران و رسیدن خط 3 آن به بزرگراه آزاداگان، مردم اسلامشهر امیدوار به استفاده از این وسیله حمل‌ونقلی پاک و سریع در تردد خود به شهرهای اطراف ازجمله تهران شدند.

براساس این گزارش، مترو اسلامشهر با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته در دروه قبل مجلس  و شهردار این شهر نتوانست بودجه‌ای را به خود اختصاص دهد و  کار ساخت آن  با حضور سرپرست چدید شهرداری این شهر نیز با تحولی جدید همراه نبوده است.

یک منبع آگاه در شهرداری اسلام‌شهر از توقف کامل طرح ساخت مترو در مرحله «صفر» در این شهر خبر داد و گفت: قرار بود  بودجه کمی به ساخت مترو اسلام‌شهر در ادامه خط 3 مترو تهران اختصاص پیدا کند که خبری از تامین اعتبار آن در دست نیست.

این منبع آگاه تغییرات در شورای شهر و شهرداری در تهران و جایگزین شدن سرپرست به جای شهردار اسلام‌شهر را از جمله دلایل توقف ساخت مترو اسلام‌شهر در مرحله «صفر» دانست و افزود: سرپرست شهرداری اسلام‌شهر که چند ماهی است عهده‌دار مسئولیت در این بخش شده است حرکتی مبنی بر تمایل به ساخت مترو اسلام‌شهر نداشته و با این اوصاف پیش‌بینی‌ها حاکی از به فراموشی سپردن مترو  این شهر خواهد بود.

به گفته وی، محور پرترافیک بزرگراه آیت‌الله سعیدی معروف به جاده ساوه،  مسیر تردد روزانه شهروندان ساکن در شهرهای غرب استان تهران یکی از موضوعات مهم این منطقه است، از این مسیر به عنوان یکی از پرترددترین محورهای ترانزیتی کشور نیز یاد می‌شود که طی چند سال گذشته برای رفع معضل ترافیکی آن برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت زیادی طراحی و برخی نیز به اجرا درآمده و بعضی نیز در مرحله وعده قرار دارد، از سرنوشت دستگاه‌های T.B.M، نیز که قرار بود پس از تمام شدن کار در خط 3 به سمت اسلام‌شهر شروع بکار کنند نیز اطلاعی در دسترس نیست.

این منبع آگاه در ادامه سخنان خود، افزود: بنابر اظهارنظرهای مسئولان و کارشناسان حوزه حمل‌ونقل و مردم منطقه، یکی از طرح‌های بلندمدت، اساسی و تأثیرگذار برای رفع معضل ترافیک در این محور، احداث خط مترو و اتصال شهرهای جنوب غربی استان تهران به شبکه سراسری متروی شهر تهران است که از اواخر دهه 80 به عنوان تنها راه‌حل ترافیک این منطقه از آن یاد شده و موضوع جلسات و بحث‌های مختلف بوده است که به دلایلی که بارها به آن اشاره شده، متوقف و از ساخت آن خبری نیست.

به گزارش تین‌نیوز، تلاش‌ها برای برقرار کردن با شهرداری اسلام‌شهر و شورا به منظور دریافت پاسخی دقیق در این باره بی‌نتیجه ماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.