| کد خبر: 150774 |

◄ مسیر حرکت ناوگان دانش‌آموزی رصد می‌شود/ سپهتن به کمک ایمنی دانش‌آموزان آمد

شماره پیامک 110120 فعال شده است تا مربی‌ای که داخل اتوبوس دانش آموزان نشسته درصورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی گزارش را به این شماره ارسال کند تا کنترل‌های پلیسی آغاز شود.

تین نیوز

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور گفت: مرکز کنترل سفرهای برون‌استانی دانش‌آموزان با کمک فناوری سپهتن درست مثل پلیس می‌تواند مسیر حرکت ناوگان دانش آموزی را رصد و موضوعات احتمالی را به  پلیس منتقل کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور در حاشیه مراسم افتتاح مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش‌آموزی کشور که پیش از ظهر امروز در محل سازمان دانش‌آموزی کشور برگزار شد در خصوص ارتباط سامانه سپهتن با این مرکز گفت: سامانه سپهتن سامانه هوشمند پایش مسیر ناوگان حمل‌ونقل عمومی است که مدت‌هاست پلیس‌راه و هم‌چنین پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از آن استفاده می‌کنند که رصد مسیر وسیلهٔ نقلیه و هم‌چنین کنترل نحوه رانندگی راننده به صورت به‌هنگام روی این سیستم ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: با کمک سپهتن سرعت‌های لحظه‌ای، سرعت‌های متوسط و زمان‌های توقف و حرکت راننده مشخص است و کلیه حرکت و توقف وسیلهٔ نقلیه از مبدأ حرکت تا مقصد توسط پلیس قابل کنترل است و پاسگاه‌های پلیس‌راه در طول مسیر نسبت به اقدامات قانونی در صورت بروز هر گونه تخلف آمادگی دارند.

سرهنگ رحمانی ادامه داد: مرکزی که امروز در آموزش‌وپروش افتتاح شد در حقیقت از این فناوری استفاده می‌کند و دوستان ما درست مثل پلیس می‌توانند مسیر حرکت ناوگان دانش آموزی را رصد و موضوعات احتمالی را به ما منتقل کنند.

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور ادامه داد:در همین راستا شماره پیامک 110120 فعال شده است تا مربی‌ای که داخل اتوبوس نشسته درصورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی گزارش را به این شماره ارسال کند تا کنترل‌های پلیسی آغاز شود.

وی در خصوص خروجی سامانه سپهتن و تاثیر ان بر کاهش تخلفات و حوادث رانندگی گفت: این سامانه تأثیر خوبی بر کاهش تصادفات تاکنون داشته است. راننده اتوبوسی که می‌داند هر لحظه مسیر حرکت و سرعت وی تحت کنترل است و پلیس می‌تواند هر لحظه با مداخلات قانونی اقدامات لازم را انجام دهد به‌شدت رفتار ترافیکی خود را کنترل می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.