| کد خبر: 146900 |

جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر در استان همدان

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از جابجایی ۲ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۲۱ نفر مسافر در استان همدان طی ۵ ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از جابجایی ۲ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۲۱ نفر مسافر در استان همدان طی ۵ ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

مصطفی پناهنده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق آمار موجود در ۵ ماهه سال جاری تعداد ۲۲۴ هزار ۹۷۱ سفر بر اساس صورت وضعیت صادر شده با وسائط نقلیه عمومی انجام و ۲ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۲۱ نفر مسافر در استان همدان جابجا شده است.

وی افزود: بر اساس صورت وضعیت های صادر شده در ۵ ماهه سال ۹۵ نیز ۲۵۰ هزار و ۳۷۹ سفر انجام شده که حاصل این سفرها جابجایی تعداد ۲ میلیون و ۷۱۱ هزار و۲۵۴ نفر مسافر بوده است.

پناهنده با اشاره به مقایسه آمار ارائه شده، ادامه داد: در سال جاری شاهد کاهش حدود ۱۰ درصدی تعداد سفرها و حدود ۱۵ درصدی در تعداد مسافران استفاده کننده از وسائط نقلیه عمومی بوده ایم.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان عنوان کرد: تعداد رانندگان حرفه ای فعال در بخش مسافر ۲ هزار و ۸۹۴ نفر است که همگی دارای شرایط رانندگی با وسایط نقلیه عمومی و دارای هوشمند رانندگی هستند.

وی با تأکید بر اینکه، استان همدان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی به عنوان پخش کننده ترافیک در منطقه غرب کشور به شمار می آید، عنوان کرد: ترافیک ۸ استان از استان همدان عبور می کند و این استان ۷۰ درصد ترافیک غرب کشور را تحمل می کند.

پناهنده یادآور شد: استان همدان با داشتن بیش از ۵ هزار کیلومتر انواع راه و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر از آزاد راه همدان ساوه نقشی راهبردی و تعیین کننده در غرب کشور دارد و با توجه به شرایط اقلیمی استان همدان، بیش از ۹۵ درصد حمل و نقل کالا و مسافر این استان از طریق ناوگان جاده ای انجام می شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.