| کد خبر: 144852 |

جدیدترین تحلیل کلارکسونز از بازار حمل و نقل دریایی جهان

گروه تحقیقی کلارکسونز لندن در جدیدترین تحلیل خود، بازار تانکرها، فله برها و سفارش ساخت شناورهای جدید را مورد بررسی قرار داد.

تین نیوز
گروه تحقیقی کلارکسونز لندن در جدیدترین تحلیل خود، بازار تانکرها، فله برها و سفارش ساخت شناورهای جدید را مورد بررسی قرار داد.
 
بخش نخست 
گروه تحقیقی کلارکسونز لندن در آخرین تحلیل خود، بازار تانکرها، فله برها و سفارش ساخت شناورهای جدید را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش گروه بین الملل مانا گروه تحقیقی کلارکسونز لندن در در این گزارش با گریزی بر بازار تانکر، فله برها و سفارش ساخت شناورهای جدید نوشت:  در منطقه خاورمیانه، صف نفتکش های غول پیکر آماده برای بارگیری همچنان طویل باقی می ماند و احتمالا می رود، روند فشار بر نرخ کرایه حمل در هفته های آینده نیز استمرار خواهد داشت.
بنا به این گزارش فعالیت در دریای کارائیب (بخشی از اقیانوس اطلس که بین آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی و جزایر کارائیب واقع شده است) در هفته گذشته افزایش یافت که سبب رشد نرخ کرایه حمل نفتکش های غول پیکر در مسیرهای این منطقه و خوش اشتهایی بیشتر مالکان در قاره انگلستان شد. میانگین درآمد نفتکش های غول پیکر نیز به هفت هزار و 978 دلار در روز تنزل یافت، با این وجود، نسبت به هفته گذشته آن رشد هشت درصدی را به همراه داشت.
 
سوئزماکس

 

بازار سوئزماکس هفته ای آرام به همراه سطح پایینی از تقاضا پشت سر گذاشت.علیرغم اینکه صف تانکرهای سوئزماکس آماده به بارگیری در خاورمیانه شرقی کوتاه بود، نرخ کرایه حمل در مسیر دریای سیاه- مدیترانه با رسیدن به 75 WS افت کمی را نشان داد. افزون بر این، منطقه آفریقای غربی به دنبال صف طولانی سوئزماکس های آماده به بارگیری و تقاضای محدود، شاهد شیب نزولی نرخ کرایه حمل بوده است.
 
افراماکس
به طور کلی، ریتم بازار نرخ کرایه حمل تانکر سوئزماکس در طول هفته گذشته نسبتا یکنواخت بود، نرخ کرایه حمل با رسیدن به 72.5 WS در مسیر دریای سیاه- مدیترانه نسبت به هفته پیش از آن تغییری را احساس نکرد. با این وجود، در نتیجه نزدیک شدن طوفان قدرتمند هاروی، نرخ کرایه حمل در مسیرهای از دریای کارائیب در پایان هفته به شدت افزایش یافت.
فله برها

نرخ کرایه حمل فله بر کیپ سایز در طول هفته گذشته در منطقه اقیانوس آرام سیر نزولی را طی کرد، این افت تا حدی کاهش فعالیت در مسیرهایی از استرالیا و اندونزی را منعکس می کند. از سوی دیگر، فعالیت در آتلانتیک شمالی بهبود یافت، با این وجود به اندازه ای نبود که بتواند افزایش نرخ کرایه حمل در این منطقه را به ارمغان آورد. میانگین درآمد فله برهای کیپ سایز با رسیدن به 20 هزار و 134 دلار در روز، کاهش چهار درصدی را به نمایش گذاشت.

پاناماکس

بازار پاناماکس هفته گذشته را محتاطانه آغاز کرد، صف طولانی فله برهای پاناماکس آماده به بارگیری، منجر به افت نرخ کرایه حمل در منطقه آتلانتیک شد. افزون بر این، فعالیت در منطقه اقیانوس آرام نیز محدود بود. روی هم رفته، میانگین درآمد فله بر پاناماکس با رسیدن به 11 هزار و 189 دلار در روز، سیر نزولی چهار درصدی را پیمود.

هندی سایز

 

بازار هندی سایز در هفته گذشته به ویژه در منطقه اقیانوس آرام فعال و پررونق بود، افزایش فعالیت در مسیرهایی از اقیانوس شمالیNOPAC و اندونزی، سبب رشد نرخ کرایه حمل فله بر مذکور شد. افزون بر این، صف کوتاه فله برهای آماده به بارگیری هندی سایز، رشد نرخ کرایه حمل در مسیرهای مدیترانه را به همراه داشت.
ساخت شناورهای جدید

در بازار فله خشک، خریداری یونانی سفارش ساخت چهار فروند فله بر به همراه دو فروند گزینشی را به ظرفیت 82 هزار DWT به کشتی سازی Jiangsu New Yangzijiang SB چین داد، که قرار است در اوایل سال 2019 تحویل داده شوند. افزون بر این، شرکت کشتیرانی Foremost Maritim  سفارش ساخت دو فروند فله بر با ظرفیت 85 هزار DWT را به  کشتی سازی Oshima SB ژاپن داد، که قرار است در سال 2020 تحویل داده شوند.

در بازار تانکر نیز شرکت Socatra سفارش ساخت دو فروند تانکرشیمیایی IMO II chemical tankers را به همراه یک فروند گزینشی به ظرفیت هفت هزار و 950 DWT را به کشتی سازی Avic Dingheng چین داد، شناورها قرار است در سال 2019 تحویل داده شوند.

در بخش کشتی کانتینری، شرکت خدمات حمل و نقل لجستیکی Pasha Group سفارش ساخت دو فروند کشتی کانتینری به همراه دو فروند گزینشی با ظرفیت دو هزار و 252 TEU را به کشتی سازی Keppel AMFELS ایالت تگزاس آمریکا داد. این کشتی های موسوم به Jones Act قرار است در سال 2020 تحویل داده شوند، افزون بر این با ظرفیت سوخت دوگانه LNG نیز ساخته خواهند شد.

شرکت کشتی سازی Austal Pty. Ltd در استرالیا نیز سفارش ساخت یک شناور مسافربری تندرو را از شرکت مسافربری Fjord Line نروژ را گرفت. این شناور قادر به حمل یک هزار و 200 مسافر و بیش از 400 خودرو است، زمان تحویل آن اوایل سال 2020 اعلام شده است. 

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.