| کد خبر: 140062 |

حیدری:

نظارت های ضعیف شورای چهارم برهزینه کرد اعتبارات شهرداری/ارتقاء تجهیزات آتش نشانی جدی گرفته نمی شود

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: افزایش تجهیزات آتش نشانی و ارتقاء کیفیت نیازمند اختصاص منابع کافی ازسوی شهرداری است.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: افزایش تجهیزات آتش نشانی و ارتقاء کیفیت نیازمند اختصاص منابع کافی ازسوی شهرداری است.

غلامرضا حیدریبا اشاره به اینکه تجهیزات وامکانات فعلی سازمان های امدادی ازجمله آتش نشانی به روزنبوده و دارای مشکلات بسیاری است،گفت: نبود تجهیزات کافی در آتش نشانی و سازمان های دیگر امدادی بارها به مسئولان ذی ربط هشدار داده شد، اما هیچ دستگاه و نهادی تا پیش از وقوع حادثه پلاسکو به این موضوع حیاتی توجه نکرد؛ هرچند که پس ازگذشت چند روز از وقوع این حادثه نیز موضوع نبود تجهیزات کافی به دست فراموشی سپرده شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان در قوه مقننه در تذکرات و نطق ها بارها ضرورت افزایش ارتقاء کیفیت و کمیت امکانات آتش نشانی را متذکر شدند، افزود: متاسفانه اگر هرحادثه ای مانند ریزش ساختمان پلاسکو درپایتخت رخ دهد، نمی توان با تجهیزات فعلی امدادرسانی ها را به موقع و در راستای جلوگیری از افزایش خسارت های ناشی از وقوع حادثه انجام داد؛ بنابراین باید با اختصاص منابع کافی و حتی ایجاد زیرساخت های لازم شرایط را برای افزایش کیفیت تجهیزات فراهم کرد.

وی با تاکید براینکه آتش نشانی دارای اعتبارات و منابع مشخصی از سوی شهرداری است، تصریح کرد: در بودجه سالیانه شهرداری که از سوی شورای شهرتصویب می شود، برای سازمان آتش نشانی اعتباراتی درنظرگرفته می شود؛ اما دربرخی شرایط مطرح می شود که شهرداری منابع مورد نیاز را دراختیار آتش نشانی درجهت انجام هرچه بهتر ماموریت های امدادی قرار نمی دهد، بنابراین شهرداری بهتراست به جای صرف هزینه های آنچنانی برای ساخت و سازها و پروژه های بی مورد و غیرضروری منابع و اعتبارات لازم را در زمان مقرر دراختیار سازمان آتش نشانی قرار دهد.

حیدری با اشاره به اینکه شورای شهر باید میزان نظارت ها برعملکرد شهرداری به ویژه درهزینه کرد اعتبارات را افزایش دهد، گفت: همچنین مجلس شورای اسلامی نیز می تواند از ابزارهای نظارتی خود دربررسی عملکرد شهرداری استفاده کند، متاسفانه عملکرد شورای شهرچهارم در برخورد باتخلفات شهرداری قابل قبول نبود و اعضاء شورای شهر دراین دوره به وظایف خود به درستی عمل نکردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه شهرداری درساخت و سازهای غیراصولی و غیرمنطقی و صرف هزینه های بسیار درگام اول قرار دارد، افزود: اما متاسفانه درعمل هیچ خروجی مثبتی در پیگیری پروژه ها حاصل نشده است، بنابراین انتظار می رود که رسانه ها برای نتیجه بهتر، مباحث این چنینی را مورد پیگیری قرارداده و از مسئولان مربوطه تقاضای پاسخ داشته باشند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.