| کد خبر: 13206 |

نصب و راه اندازی سیستم موقعیت یاب بر روی کامیون های ترانزیتی الزامی شد

تین نیوز |  علی مددی جهرمی معاون حقوقی و نظارت گمرك جمهوری اسلامی ایران در بخشنا مه ای، گمركات سراسر كشور را ملزم كرد تا از صدور مجوز بارگیری و تردد كامیون های ایرانی و خارجی حامل كالای عبوری فاقد تجهیزات سیستم موقعیت یاب GPS خودداری نمایند.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی گمرك ایران،معاون حقوقی و نظارت گمرك این بخشنامه را بدنبال تاكید رییس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اهمیت كنترل وسایط نقلیه حامل كالاهای عبوری جهت اجرا به گمركات سراسر كشور ابلاغ واعلام كرده كه موارد ذیل درگمركات سراسر كشور باید بر اساس این بخشنامه اجرایی گردد:
 
1- خروج كامیون های ایرانی و خارجی حامل كالای عبوری از آن گمرك پس از استقرار شركت پیمانكار، منوط به تجهیز و راه اندازی سیستم GPS بر روی كامیون ها بوده و گمركات موظفند از صدور مجوز بارگیری و تردد كامیون های ایرانی و خارجی حامل كالای عبوری فاقد تجهیزات سیستم GPS خودداری نمایند.
2- كامیون های عبوری كه مجهز به سیستم مزبور نیستند در بدو ورود به كشور و یا گمرك مبداء باید توسط شركت های حمل و نقل و شركت پیمانكار با نظارت گمرك محل، مجهز به GPS گردیده و سپس تشریفات قانونی صورت گیرد.
3- گمركات موظفند محل و تجهیزات لازم، متناسب با حجم كار، ساعت كاری و تعداد نیروی انسانی موردنیاز دراختیار شركت پیمانكار قرار داده و موضوع الزام نصب GPSبه نحو مقتضی به اطلاع شركت های حمل و نقل فعال در آن گمرك برسد.
4- شركت پیمانكار موظف است علاوه بر نصب و راه اندازی سیستم مزبور بر روی كامیون، آموزش های لازم را درخصوص چگونگی تخلیه داده ها و نحوه استفاده ازاطلاعات به همكاران ذیمدخل (واحدهای ذیربط و حراست) بعمل آورد.
5- گمركات مقصد موظفند در صورتی كه گمرك مبدأ / ورودی، كامیونی را بدون نصب GPS به آن گمرك ارسال نموده، مراتب را به گمرك مزبور و دفتر نظارت بر ترانزیت اعلام نمایند.
6 – چنانچه درگمرك مقصد براساس اطلاعات موجود درGPS، مشخص گردید كه شركت حمل ونقل مرتكب تخلف شده است، بدواً موضوع می بایست به بالاترین مقام آن گمرك گزارش و با نظر ایشان و پس از تنظیم صورتجلسه اقدامات قانونی لازم معمول و مراتب به دفتر نظارت بر ترانزیت نیز اعلام شود.
7- باتوجه به اهمیت موضوع، در گمركاتی كه سامانه مذكور تاكنون اجرایی گردیده، می بایست گزارشی جامع از عملكرد را با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 63567/93 مورخ 11/4/93 دفتر نظارت برترانزیت،وپس از آن كلیه گمركات مرتبط با موضوع اعلامی، می بایست هر پانزده روز گزارش اقدامات انجام شده را تهیه و به دفتر مذكور و همچنین دفتر بازرسی و مدیریت عملكرد ارسال نمایند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.