| کد خبر: 130264 |

قدرت مردم در شناسایی و پذیرش وعده های صادق

تین نیوز

 9 روز تا برگزاری انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری و دوره پنجم شوراها باقی مانده و رقابت های انتخاباتی به نقطه عطف خود رسیده است. نامزدهای انتخابات هر کدام وعده هایی را مطرح می کنند که مردم با هوشیاری و آگاهی وعده های صادق و قابل تحقق را از آنان می پذیرند.

 

به گزارش ایرنا، بازار ارائه وعده های درشت برای جذب آراء مردم داغ است و در روزهای آینده که تبلیغات نامزدهای نهایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز می شود، طرح این وعده ها مضاعف شده و مردم خود را بین انبوهی از اقداماتی می بینند که نامزدها وعده انجام آن را داده اند.


نامزدها باید بپذیرند که مردم با آگاهی و هوشیاری که دارند، بهترین قضاوت کننده در مورد بیانات و وعده هایی هستند که از سوی نامزدها اعلام می شود.
به طور قطع مردم ارائه وعده های غیرعملی را نوعی فریب دانسته و در نحوه رویکرد خود به کسانی که چنین وعده هایی را ارائه می دهند، مخالفت خود را با آنها ابراز می دارند.


برگزاری بیش از 35 انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی که یکی از دستاوردهای درخشان نظام اسلامی محسوب می شود، باعث شده تا مردم در رقابت های انتخاباتی به دنبال صداقت و شفافیت و تلاش برای ساختن آینده ای درخشان برای ایران هستند و ادعاهای مغایر با این اصل مهم که شکل عوامل فریبی به خود می گیرد را تشخیص داده و با آن مقابله می کنند.


در این دوره از انتخابات برخی نامزدها با دادن وعده هایی که شکل عوام فریبانه دارد به دنبال ایجاد هیجان آن هم از طریق غیرمعمول و غیرمنطقی هستند که البته به طور معمول اینگونه وعده ها با تخریب دولت و دستاوردهای نظام نیز همراه است.


مقام معظم رهبری نیز بارها در بیاناتشان ضمن بر شمردن اهمیت انتخابات، تاکید کرده اند: کسانی که برای انتخابات خود را نامزد می کنند، بدانند که انتخابات یک وسیله ای است برای بالا بردن توان کشور، برای آبرومند کردن ملت. انتخابات فقط ابزاری برای قدرت طلبی نیست.


ایشان تاکید می کنند که مبادا نامزدها در اثنای فعالیت های انتخاباتی خودشان جوری رفتار کنند و حرفی بزنند که دشمن را به طمع بیندازند. رقابت ها را منصفانه کنند، حرف ها را منصفانه کنند، از جاده ی انصاف خارج نشوند.


ارائه برنامه های کاربردی به ویژه در زمینه اقتصاد متفاوت با ارائه وعده های رویایی و غیرقابل تحقق است و این برنامه ها و میزان احتمال تحقق آنهاست که کاندیدای مورد نظر را با اقبال مردم مواجه می کند چونکه مردم در ادوار گذشته انتخابات نشان داده اند که قدرت تشخیص وعده های دروغین از برنامه های کاربردی و قابل اجرا را دارند.


حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی یزدی رئیس دفتر شورای نگهبان استان البرز نیز در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: یکی از چیزهایی که فضای معنوی را آلوده می کند، تبلیغات نادرست است، تبلیغات غلطی که برخی از افراد آنچه که در توان ندارند وعده می دهند.


روحی یزدی ادامه داد: هم در انتخابات شورا و هم ریاست جمهوری کسی که در مسند بنشیند، قطعا باید برخوردار از کوله بار تجربه 38 سال مملکت داری باشد و نقاط آسیب را شناساسی و آسیب های نظام را بشناسد.
فتح الله حقیقی رییس ستاد انتخابات استان البرز در این باره گفت که کاندیداها بر اساس منطق و توانایی اجرا، شعار بدهند چراکه شعارهای آنها از طرف مردم سنجیده و به قضاوت گذاشته می شود.


وی با اشاره به شعارهای غیرمنطقی برخی کاندیداها، افزود: باید بر اساس واقعیت ها شعار و وعده داد چراکه مردم در انتظار تحقق وعده ها هستند در صورتی که برخی شعارها قابل اجرایی شدن نیست.


حقیقی با اشاره به اینکه برخی شعارهای کاندیداها از خطوط قرمز رد شده و برخلاف اهداف نظام است، اضافه کرد: در پایان انتخابات افراد منتخب دعوت شده و شعارهای خود را در حضور رسانه ها مطرح شده و اصحاب رسانه باید پیگیر تحقق وعده ها باشند.


حجت الاسلام شفیع صدری کارشناس مسایل دینی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کاندیداها در ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با مردم صادقانه رفتار کنند، وعده های غیر عملی و عوامل فریبانه و پوپولیستی ندهند و با توجه به امکانات و ظرفیت های کشور وعده های عملی قابل اجرا به مردم ارایه دهند.


وی ادامه داد: نکته دیگر در خصوص مشارکت حداکثری مردم این است که همه سلیقه ها و گرایش ها به تعبیر رهبری همه آنهایی که ایران را دوست دارند و به نظام اسلامی پایبند و احترام قایلند، زمینه مشارکت همه آنها باید فراهم گردد و از اعمال سلایق فردی که محدود کننده مشارکت مردم در انتخابات است به طور جدی پرهیز کنند.


صدری افزود: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها وعده هایی که در چارچوب قوانین جاری کشور، منابع مالی و ظرفیت های بالفعل و بالقوه قابل انجام باشد به مردم ارائه دهند و به افکار عمومی توجه ویژه داشته باشند.


استاد دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز نیز با اشاره به اهمیت حضورپرشور مردم در پای صندوق های اخذ رای گفت: انتظار می رود نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراها برنامه های خود را صادقانه به مردم اعلام کنند.


محمد پورقربان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: نکته بسیار مهم که در جلب نظر اقشار مردم موثر بوده و باید مورد توجه قرار گیرد نشان دادن صداقت و اعلام برنامه های اجرایی و آینده نامزدها است.
وی اضافه کرد: استفاده از تخریب و خارج شدن از حدود اخلاق کاندیداها ، توسط مردم رصد می شود و ممکن است باعث فاصله گرفتن آنها از نظام شود.


پورقربان افزود: باید پذیرفت که مردم بهترین قضاوت کننده در مورد عملکرد، بیانات و وعده هایی هستند که از سوی نامزدها اعلام شود.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.