| کد خبر: 128460 |

سود یوروناو کاهش یافت

تین نیوز

سود شرکت Euronav بلژیک در سه ماهه نخست سال 2017 میلادی به 34.3 میلیون دلار رسید که در مقایسه با سود 113.5 میلیون دلاری این شرکت در مدت مشابه سال پیش کاهش چشمگیری داشته است.

 

به گزارش مارین تایمز، این کاهش در حالی رخ داده است که نرخ حمل و نقل محموله‎ها در یوروناو در سه ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با نیمه دوم سال گذشته اندکی بهبود داشت. میانگین نرخ معادل اجاره روزانه (TCE) یک فروند کشتی نفتکش غول‎پیکر (VLCC) این شرکت در این مدت به 41 هزار و 147 دلار، و برای یک فروند کشتی سوئزمکس به 23 هزار و 880 دلار رسید.

 

درآمد یوروناو قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) به 101.3 میلیون دلار رسید که بسیار کمتر از EBITDA این شرکت در مدت مشابه سال گذشته است که برابر با 176.4 میلیون دلار بود.

 

پدی راجرز، مدیرعامل یوروناو، اظهار کرد: "سه ماهه ابتدایی سال 2017 تائیدی بر فرضیه ما مبنی بر  چالش های کوتاه مدت اما ایجاد ساختار مطلوب در میان مدت در بخش نفتکش بود قیمت دارایی‎ها در این مدت به نظر می آید که در حال رسیدن به کف خود است و این  با علاقه شدید بازیگران صنعت به خرید بیشتر همزمان شد. با این وجود چشم‎انداز کوتاه مدت کمی نگران‎کننده است چراکه نزدیک به یک چهارم سفارش کشتی‎های نفتکش غول‎پیکر در سه ماهه دوم سال تحویل می شود، و قراردادهای ساخت جدید  نیز افزایش می یابد."

 

از سوی دیگر، بر اساس تازه ترین گزارش سازمان بین المللی انرژی (IEA) بازار نفت خام در حال بازگشت به تعادل است.کارشناسان بر این باورند که تا پایان سال 2017 میلادی میزان نفت ذخیره شده جهان نرمال می شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.