| کد خبر: 12189 |

رایزنی برای ورود شرکت نفتکش به تعمیرات کشتی با همکاری شریک خارجی

تین نیوز | مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش، حمایت از صنعت تعمیرات کشتی در داخل را از سیاست‌های این شرکت برشمرد و گفت: در این‌باره مذاکراتی با وزارت صنایع و ایدرو انجام شد که امیدواریم کار تعمیرات کشتی را با توان داخل و شرکای خارجی‌‌ آغاز کنیم.
 
علی‌اکبر صفایی با بیان اینکه سیاست جدی شرکت ملی نفت‌کش ایران ‌«حمایت از صنعت تعمیرات کشتی در داخل کشور» است، ادامه داد: در حوزه تعمیرات کشتی، معتقدیم شرکت ملی نفت‌کش ‌می‌تواند بسیار خوب و تخصصی در سطح کشور عمل کرده و زیربنای مطلوبی برای ساخت فراهم کند، زیرا آشنایی با حوزه‌های تخصصی تعمیرات کشتی، کمک زیادی به رشد صنعت ساخت کشتی‌ها دارد.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تأکید بر لزوم تقویت شرکت‌های تعمیراتی داخلی جهت تعمیرات انواع کشتی، بیان کرد: اهداف بلند‌مدتی از حضور یافتن در حوزه تعمیرات کشتی‌ داریم. در داخل کشور تجربه ساخت کشتی وجود دارد، اما اگر بخواهیم به صورت مؤثر در حوزه ساخت کشتی وارد شویم،سفارش‌های داخلی و سفارش‌های خارجی داشته باشیم و در حد استانداردهای بین‌المللی در زمان مشخص تعیین شده یک کشتی را بسازیم، باید تجربه را از حوزه تعمیرات کشتی آغاز کنیم.
 
صفایی افزود: در این باره شرکت ملی نفت‌کش مذاکراتی با وزارت صنایع و ایدرو انجام داده است ضمن آنکه حمایت‌های لازم را از سوی آنها داشته‌ایم که امیدواریم هرچه زودتر قراردادهای لازم در این باره منعقد شود و شرکت ملی نفتکش بتواند با تحویل‌گیری حوضچه‌های خشک مثل‌ حوضچه بندرعباس که توسط شرکت ایزوایکو ساخته شده است،به این عرصه ورود پیدا کند.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش بیان کرد: امیدواریم در قالب قرارداد بلندمدت، کار تعمیرات کشتی‌ها را با تخصص و توان داخل شرکت ملی نفتکش و جوینت‌های خارجی‌‌ که حاضر هستند سرمایه خارجی را به داخل کشور بیاورند، هرچه زودتر آغاز کنیم.
 
وی درباره برآوردهای مالی اجرای این پروژه بیان کرد: با همکاری دانشگاه شریف، مطالعات و برآوردهای مالی اجرای پروژه انجام شده است؛ دانشگاه شریف به عنوان مشاور شرکت ملی نفتکش در حوضه فعالیت‌های تعمیراتی است.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش ادامه داد: هنوز برآوردها به طور دقیق حاصل نشده است، اما اعلام آمادگی کرده‌ایم که کار توسعه را به صورت فازبندی و در قالب 3 فاز، با جوینت‌‌های خارجی در حوزه تعمیرات انجام دهیم.
 
صفایی همچنین درباره انجام فعالیت‌‌های بانکرینگ (سوخت‌رسانی به کشتی‌ها) در خلیج فارس اظهار داشت: از اقدامات انجام‏ شده این شرکت، شروع فعالیت ارائه خدمات سوخت‏رسانی به کشتی‏های ناوگان در خلیج‏ فارس است که شرکت ملی پالایش پخش فرآورده‌های نفتی مجوزهای لازم را در این باره صادر می‌کند.
 
شرکت ملی نفت‌کش ایران از شرکت‌های فرعی شرکت ملی نفت ایران ‌در سال 1388 به بخش خصوصی واگذار شد و در حال حاضر بزرگترین شرکت نفت‌کش در خاورمیانه و جزو بزرگترین شرکتهای نفت‌کش در جهان است.
 
این شرکت نفت خام ایران را به بازارهای صادراتی انتقال می‌دهد و همچنین در تجارت متقابل، محموله‌های نفتی را برای برخی از 150 رشته نفت در سراسر جهان،‌ حمل می‌کند.
 
زمینه‌های فعالیت این شرکت بارگیری و حمل نفت خام صادراتی کشور به بازارهای جهانی، تأمین و توزیع نفت خام و سوخت مصرفی مورد نیاز بنادر و جزایر کشور در خلیج فارس، عملیات امداد و نجات در خلیج فارس، تأمین خدمات مورد نیاز کشتی‌ها و شناورهای شرکت ملی نفت‌کش ایران، خدمات دریایی به چاه‌ها و سکوهای دریایی نفتی در خلیج فارس، تعمیر و نگهداری نفتکش‌ها و شناورها و اجرای برنامه‌های آموزشی جهت تامین کادر دریایی مورد نیاز است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.