| کد خبر: 112924 |

جانشین پلیس‌راهور تهران بزرگ، خبر داد:

◄ رانندگان در مناطق شمالی شهر ملزم به استفاده از تجهیزات رمستانی هستند / الزام بر اساس قانون

تین‌نیوز| جانشین پلیس‌راهور تهران بزرگ استفاده از تجهیزات زمستانی در شهر تهران را بر اساس قانون راهنمائی و رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سرهنگ حسن عابدی با اشاره به موقعیت کوهستانی شهر تهران، اظهار داشت: در بارندگی برف گذشته که برودت شدید هوا را به دنبال داشت علیرغم تلاش ماموران شهرداری و حضور پلیس در معابر شهر، متاسفانه ترافیک شدیدی ایجاد شد که ساعاتی مردم را در خود گرفتار کرد.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگوی اختصاصی با این شبکه خبری، افزود: یخ‌زدگی معابر که دلیل اصلی بروز ترافیک در شهر گزارش شده مانع از حرکت خوب وسایل نقلیه موتوری است و لذا، فرقی نمی‌کند این اتفاق در شهر بیفتد و یا در جاده زیرا، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه باعث به‌وجود آمدن سوانح می‌شود و ایتفاده از تجهیزات ایمنی این مشکل را به حداقل کاهش می‌دهد.

عابدی با تاکید بر بروز برخی مشکلات در مناطق برف‌گیر تهران پس از بارش نزولات جوی، گفت: به دلیل شبکه‌ای بودن معابر تهران، ایجاد ترافیک در یکی از آنها باعث تسری آن به دیگر خیابان‌های شهر شده و به تدریج تمامی تهران و به خصوص معابر پر تردد را درگیر ترافیکی می‌کند که شاید خلاصی از آن ساعت‌ها به طول بینجامد.

جانشین پلیس‌راهور تهران بزرگ، تصریح کرد: عدم استفاده از تجهیزات زمستانی در مناطق شمالی شهر، ساکنان این مناطق وبه تبع آن مناطق مرکزی را درگیر مشکل ترافیک می‌کند و به همین دلیل چنان‌چه این دسته از شهروندان، از خودرو شخصی در روزهایی که با یخ‌زدگی معابر روبرو هستیم خودداری کنند به نظر مطلوب‌تر خواهد بود.

به گفته وی، استفاده از لاستیک یخ‌شکن و زنجیر چرخ در روزهایی که زمین دچار یخ‌زدگی است یکی از الزاماتی است که از این پس رانندگان ملزم  در به همراه داشتن آن هستند و در صورت تخلف با آنها برخورد خواهد شد و لذا، باید توجه شود به پلیس به دلیل حفظ جان مردم کوچک‌ترین اغماضی در این‌باره نخواهد داشت.

عابدی با تشریح وضعیت ترافیک در روزهای برفی و بروز برخی تصادفات که ناشی از به همراه نداشتن تجهیزات زمستانی است، ابراز داشت: استفاده از این تجهیزات به طور حتم در تمامی شهر الزام‌آور نیست ولی، در مناطق شمالی شهراین موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.

جانشین پلیس راهور از همراهی خوب شهرداری در زمان بارندگی با پلیس‌راهور خبر داد و گفت: نمک پاشی معابر با تمام توان انجام می‌شود اما، به‌طور قطع انجام این کار برای تمامی خیابان‌های فرعی در زمان اندک ممکن نیست و همان‌طور که اشاره شد شبکه‌ای بودن معابر تهران در تسری پیدا کردن ترافیک هم دلیل دیگری است تا ترافیک سنگینی را رقم بزند، بنا به دلایل یاد شده پلیس ناگزیر از اعمال برخی فشارها در رعایت قانون در روزهایی است که خیابان‌ها در شهر دچار یخ‌زدگی است.

وی با اشاره به تجربیات دیگر کشورها در استفاده از تجهیزات زمستانی، تصریح کرد: مردم ساکن در مناطق شمالی شهر توجه داشته باشند که با کمتر استفاده کردن از خودرو شخصی در روزهایی که با یخ‌زدگی معابر مواجه هستیم نقش تعیین کننده‌ای در کاهش بار ترافیک شهر خواهند داشت.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.